Forfatter Carsten Jensen på M/S Museet for Søfart

Forfatter Carsten Jensen på M/S Museet for Søfart

Der er krig på programmet når M/S Museet for Søfart inviterer til to foredrag i anledning af Golden Days Festival 2014, Krig No 1. Mød forfatter Carsten Jensen og hør ham fortælle om sin episke roman og internationale bestseller ”Vi, de druknede”. Og hør museumsinspektør på M/S Benjamin Asmussen i foredraget ”Med frygten om bord” om de danske søfolk under 1. Verdenskrig.

VI, DE DRUKNEDE

Carsten Jensen har henrykt hele verden med sin store, episke roman og internationale bestseller VI, DE DRUKNEDE.

Den 18. september gæster han for første gang M/S Museet for Søfart og fortæller, hvordan han har arbejdet med at skrive den dramatiske fortælling om sømandsliv, krig og død, tvivlende hjerter og kærlighed med udgangspunkt i fire generationer af mænd fra sømands- og skipperbyen Marstal. Carsten Jensen fortæller om sin inspiration til romanen og sit personlige forhold til Marstals søfartshistorie, som sømandssøn fra byen, og giver publikum et særligt indblik i den del af bogen der foregår under 1. Verdenskrig. Foredraget finder sted torsdag den 18. september kl. 19-21 og koster 150 kr. Billetter købes via www.mfs.dk og der er mulighed for at spise i M/S Café inden foredraget.

MED FRYGTEN OM BORD

I foredraget ”Med frygten om bord” gør museumsinspektør Benjamin Asmussen op med forestillingen om Danmark som puslingeland, når han fortæller om Den Store Krig, hvor 700 danske søfolk omkom. Hør Benjamon Asmussen fortælle hvordan de tydelige neutralitetsmærker på skibene ikke altid beskyttede mod angreb fra især tyske ubåde, og når som helst kunne forvandle skibet til en synkende dødsfælde, og hvordan angsten og frygten var de nye passagerer om bord.

Foredraget finder sted søndag d. 7. september kl. 12-13. Der er gratis adgang, når entréen til museet er betalt, og siddepladser kan reserveres på info@mfs.dk.

Læs mere om museets arrangementer og aktiviteter på www.mfs.dk