Kultur og Kystbane på samme billet

Kultur og Kystbane på samme billet

M/S Museet for Søfart og DSB har netop indgået et billetsamarbejde, der betyder billigere adgang til kultur og Kystbanen.

Folk med appetit på kulturoplevelser kan nu komme nemmere og billigere til Nordsjælland og kulturattraktioner - herunder M/S Museet for Søfart i Helsingør. En kombineret entré- og togbillet til 190 kr. giver adgang til museet og en besparelse på op til 50 procent samlet.

”Vi vil gerne gøre det så let som muligt at besøge museet. Med billet og entré købt ét sted sparer man både tid og penge, og vi håber, det betyder, at endnu flere tager den smukke togtur til Helsingør,” siger direktør for M/S Museet for Søfart, Ulla Tofte.

Særbilletten kan indtil videre købes i billetsalg eller 7-eleven på stationer i hovedstadsområdet.

"DSB kører nu igen på Kystbanen, og for os er det naturligt at kombinere togrejsen med spændende oplevelser. Derfor lancerer vi dette tilbud om at kombinere en tur med toget med en oplevelse på Museet for Søfart, som er blot en blandt mange spændende seværdigheder langs Kystbanen," siger chef for forretningsudvikling i DSB, Aske Wieth-Knudsen.

Fakta:

• En kombineret entré- og togbillet med op til 50 % samlet rabat, pris 190 kr.
  • En voksen kan tage to børn under 12 år med på togrejsen kvit og frit
  • Børn under 18 år kommer gratis ind på Museet for Søfart
  • Billetten gælder kun i DSB’s tog i Hovedstadsområdet – gælder ikke i bus, metro & lokalbaner
  • Billetten er kun gyldig til én tur/retur rejse