M/S Museet for Søfart vinder arkitekturpris

M/S Museet for Søfart vinder arkitekturpris

ArchDaily er på nuværende tidspunkt verdens mest besøgte arkitektursite med 300.000 brugere om dagen. I ”Building of the Year”-konkurrencen er det brugerne, der bestemmer og stemmer. Ud af 3.500 udpegede projekter blev der nomineret 5 i hver af de 14 kategorier. Over 40.000 brugere har herefter stemt, og i går kunne vinderne af hver kategori annonceres. At BIG’s søfartsmuseum vinder i kategorien kultur-arkitektur glæder direktør Camilla Mordhorst: ”Det er et fantastisk skulderklap til byggeriet, som med BIG’s modige og dristige arkitektur har formået at skabe international opmærksomhed. Det har været et håb fra starten af, at museet kunne blive en international attraktion, og det er denne pris med til at støtte.”

M/S Museet for Søfart er stolt over prisen og vil gerne dele glæden med gæsterne. Derfor giver museet champagne til de første 100 gæster, som besøger museet på søndag den 2. februar. Museet har åbent kl. 11-17.

Du kan læse mere om konkurrencen og vinderne her: http://www.archdaily.com/building-of-the-year/2014/

For yderligere information og pressebilleder kontakt pressemedarbejder Signe T. Lundgren på stl@mfs.dk eller 24 97 73 46