Pressemeddelelse -

​Lektiehjælpsvirksomheden My Academy styrker bestyrelsen med vigtige kompetencer

My Academy, Skandinaviens største lektiehjælpsvirksomhed, står fortsat i spidsen for udviklingen af lektiehjælpsbranchen. I den kommende tid satser My Academy blandt andet på udviklingen af digital lektiehjælp, hvilket forventes at blive lige så almindeligt som lektiehjælp hvor man mødes fysisk, inden for kort tid. I arbejdet med udvikling på flere fronter forstærker virksomheden derfor nu bestyrelsen med iværksætteren Hidayet Tercan og den digitale ekspert Ulrika Lindwall. Begge tager plads i bestyrelsen i oktober 2015.

Visionen for My Academy er, at alle elever skal kunne nå deres fulde potentiale. For fortsat at lykkes med dette skal der nye lektiehjælpsløsninger til, som gør det muligt at nå flere trods geografisk placering.

• -Der findes mange muligheder for at finde nye gode løsninger, som gør lektiehjælpen tilgængelig for flere, eksempelvis gennem digitale løsninger, siger Per Hallius, bestyrelsesformand hos My Academy. Med Hidayets og Ulrikas kompetencer inden for digitale services, har vi nu endnu bedre forudsætninger for at nå vores mål.

Ulrika Lindwall er tidligere chef for lancering af nye markeder hos Spotify, og hun er i dag direktør for streamingtjenesten Plejmo. Derudover har Ulrika modtaget flere udmærkelser for sit lederskab. Hidayet Tercan er en anerkendt profil inden for iværksætteri, lederskab og mangfoldighed. Hun har startet rekrutteringsvirksomheden Zemrete, og er tidligere forretningsudvikler hos Åhléns-koncernen. Ydermere har Hidayet Tercan haft utallige tillidshverv, herunder hos antimobningsorganisationen Friends.

Med Hidayets og Ulrikas indtræden i bestyrelsen, består denne nu desuden af Per Hallius, tidligere administrerende direktør for Boston Consulting Group, Anna Tormodsson som repræsenterer grundlæggerne af virksomheden og superiværksætteren Stefan Krook, som er direktør for Kivra, og som blandt andet har startet Glocalnet, GodEl og GodFond.

• Skole

• folkeskole
  • folkeskolen
  • gymnasie
  • lektiehjælp
  • privatundervisning
  • skole
  • undervisning

• Hovedstaden

My Academy er Skandinaviens største udbyder af lektiehjælp med virksomhed i Danmark og Sverige. Vi tilbyder lektiehjælp i hjemmet eller digitalt i alle folkeskole- og gymnasiefag. My Academy har tusindvis af universitets- og lærerstuderende studiecoaches ansat, og de arbejder alle efter vores pædagogiske metode, My Academy-metoden.