​My Academy støtter Teach First Danmark

My Academy har netop indgået et samarbejde med Teach First Danmark, en non-profit organisation, der har til formål at engagere de dygtigste studerende fra universiteterne til at undervise på folkeskoler i socialt udsatte områder og i fag med generel lærermangel.

Som Skandinaviens største udbyder af lektiehjælp og privatundervisning arbejder My Academy dagligt med tusindvis af børn og familier, som ønsker at forbedre resultaterne i et eller flere fag, samt børn og unge, der ønsker mere faglig glæde og motivation i relation til skolen.

Rune Sørensen, Landechef hos My Academy, ser samarbejdet som en rigtig god måde, at være med til at bidrage til en fortsat styrkelse af den danske folkeskole: ”Vi brænder for god undervisning, og alt hvad vi gør handler om at give børn og unge en bedre skolegang. Så kort kan det siges. At være med til at udvikle folkeskolen er derfor selvfølgelig noget, som vi meget gerne vil være med til at bakke op omkring”.

My Academys undervisere er enten lærerstuderende eller universitetsstuderende med absolutte topkarakterer i deres undervisningsfag. Herudover er alle undervisere testede og uddannede i pædagogisk metode. De er derfor på mange måder oplagte kandidater til Teach First Danmarks projekt.

”Vores undervisere er de dygtigste studerende med de højeste gennemsnit. De brænder for at lære fra sig og bidrage til at børn og unge får det maksimale ud af deres uddannelse. Derudover har de empati og pædagogiske evner, og mange af dem arbejder allerede som lærervikarer i folkeskolen. I kraft af deres arbejde hos My Academy har de samtidig en rigtig god fornemmelse af de faglige udfordringer, som mange elever møder”, fortæller Rune Sørensen.

My Academy ser frem til følge udviklingen af programmet, og videreudvikle samarbejdet ”Teach First Danmark har sammensat et spændende graduateprogram, som ikke blot vil bidrage til at løse en udfordring i folkeskolen, men også til den enkeltes personlige udvikling. Vi vil gerne være med til at skabe de allerbedste muligheder for den danske folkeskole, og naturligvis også for vores undervisere, når de er færdige med deres universitetsuddannelser. Derfor synes vi, at samarbejdet med Teach First er helt oplagt for My Academy”.

Hvis du vil høre mere om My Academy og samarbejdet med Teach First Danmark kan Rune Sørensen, Landechef hos My Academy, kontaktes på rune.sorensen@my-academy.dk eller telefon 69131325.

• Skole

• Hovedstaden

My Academy er Skandinaviens største lektiehjælp- og privatundervisningsvirksomhed. My Academy omsatte i 2010 for 19 millioner SEK, i 2011 for 26 millioner SEK og i 2012 for 35 millioner SEK. My Academy har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Västerås, Helsingborg, Lund, Uppsala og nu også i København. My Academy har ansat ca. 2.500 undervisere og producerede ca. 100.000 lektiehjælpstimer i 2012.