Influenter – den enkle vej til et større publikum

Influenter – den enkle vej til et større publikum

Influenter er et buzzword, men i mangel på et bedre begreb tjener det sit formål i denne sammenhæng. Dette indlæg vil beskrive et par eksempler på succesfulde influenter, og hvordan virksomheder kan benytte influent-marketing for at nå ud til deres målgruppe.

Der findes mange forskellige sociale medie platforme, som giver folk mulighed for at konsumere content på mange forskellige måder. De behøver ikke længere at anvende massemedier for at tilegne sig informationer og underholdning. I dag kan stort set alle publicere og distribuere historier. På denne måde kan bloggere, forfattere og fageksperter opbygge et publikum over tid. I dette indlæg ser vi nærmere på, hvordan virksomheder med stor fordel kan benytte sig af disse personer for at opbygge et større publikum.

Nutidens influenter er ikke kun berømtheder, politikere, journalister eller erhvervsledere. Influenter kan sagtens være almindelige mennesker, som har opbygget en følgeskare ved at publicere fantastisk content inden for specifikke interesseområder.

Tre eksempler på succesfulde influenter

Stjerne på blandt andet YouTube og Instagram - Benjamin Lasnier

Teenageidolet Benjamin Lasnier er blevet kendt for sine profilbilleder på Instagram og musikvideoer på youtube. Han bliver i dag fulgt af ca. 1 million på Instagram og har næsten 5 millioner følgere på Facebook. Han er performer, og han har et udseende, som får pigerne til at dåne. Man kan roligt sige, at denne unge fyr har hele pakken, og dermed er det ikke underligt, at han har så stor succes, som han har.

YouTuber - Armin

Armin er blevet populær på Youtube, hvor man kan se sjove videoer af ham. På YouTube har han 245.000 abonnenter og over 32 millioner afspilninger. For det meste, er de videoer Armin lægger op sjove sketches, og det er også det humoristiske element, som gør at så mange liker og ser videoerne.

Makeup artist - Camilla Frederikke

Camilla er make up artist og har mere end 200 tusind følgere på YouTube. I videoerne tester hun rigtig mange produkter. Hvis man er interesseret i en ærlig mening om de forskellige produkter, er hendes kanal, stedet man skal tune ind. Ud over at teste produkter laver hun også rigtig gode og inspirerende tutorials på populære looks.

Influenter hjælper med at skabe opmærksomhed

Man kan fristes til at spørge: Hvad har disse individer med min virksomhed at gøre?

Svaret er simpelt:

Der findes et sæt niche-influenter, indenfor alle emner du kan komme i tanke om. For hver hobby eller profession findes der nogle passionerede individer, som skaber fantastisk content om emnet.

Disse mennesker har allerede et publikum - og det er det publikum, du vil prøve at nå ud til.

Glem ikke at journalister også er influenter. Det at arbejde med influenter behøver ikke at betyde, at du skal opgive dine eksisterende portefølge-kontakter. Det betyder faktisk, at du tilfører noget mere til gruppen med flere indholdsudviklere, som henvender sig til den målgruppe, du gerne vil nå ud til.

Vigtige takeaways om influent-relationer

1. Influenter er almindelige mennesker, som har opbygget en følgeskare ved at publicere content inden for et bestemt interesseområde.
  2. Der er influenter indenfor alle brancher og områder.
  3. Influent-programmer kan være omkostningsbesparende i forhold til at opbygge et publikum fra bunden.
  4. Journalister tilhører også influent-kategorien.

For at lære mere om, hvordan man udvikler et program for influent-relationer så kig forbi Digital PR Academy

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk