Månedens blogger: Kenneth Nguyen - kennethnuigen.blogspot.com

12 hurtige til Kenneth Nguyen.

Jeg er uddannet: Jeg har en HHX-uddannelse, er selvudlært fotograf, gik på Medie- og Journalisthøjskolen, men droppede ud, da arbejdet ikke passede sammen med skolens præmisser og regler.

Jeg blogger mest for mig selv på min egen og på Euromans blog, hvilket jeg har gjort i et års tid nu. Min egen blog har jeg dog haft siden 2008.

Bloggen handler om mine rejser, oplevelser og de opgaver jeg udfører som fotograf.

Det bedste ved at være blogger er: Jeg føler mig ikke rigtig som en typisk blogger, jeg er blot en freelancefotograf, der næsten kan leve af de ting, han elsker at lave med hans fotografiapparat og smartphone. For at holde min passion ved lige, tager jeg ikke imod et hvilket som helst gig, jeg får tilbudt. Det handler ikke om penge, det handler om at være glad. Det er lige pt. godt nok for mig at tjene til vejen og til det ekstra smør på mine rugbrødsmadder.

Den største udfordring ved at være blogger er: Jeg syntes ikke rigtig, der er en udfordring ved det. Jeg copy-paster ikke på min blog, det du ser, er det, jeg selv har skabt. Jeg går ikke så meget op i, hvor mange hits jeg får, jeg går kun op i at kunne dele mine oplevelser med mine læsere. At være i stand til at få dem til at føle, at de er med mig på job, er den bedste belønning jeg kan få.

Når virksomheder skal kontakte mig, foretrækker jeg at blive kontaktet via min mail, som lige pt. er min allerførste mail, jeg fik oprettet i tidernes morgen, knbronx@hotmail.com. Min firmamail dur ikke af en eller anden grund. Jeg har en telefon, men jeg foretrækker, at det sker på skrift først, da jeg altid er på farten.

Hvis jeg skulle give ét råd til virksomheder, der gerne vil have mig til at skrive om deres produkter eller ydelser, så skulle det være: Vid hvem jeg er, før I spørger ;-)

Jeg synes, Twitter er: Jeg bruger kun Twitter når jeg uploader billeder på min Instagram-profil.

Jeg vil gerne bruge mere tid på at rejse, fordi jeg forsømte det, da jeg var yngre. Jeg tror, jeg ikke fik rejst som ung, fordi jeg var bange for at møde det ukendte og turde ikke give slip på det, jeg havde derhjemme. Min første rejse alene var, da jeg tog til London og NYC for at lave noget fotorelateret arbejde. Lige siden har jeg fået rejst en del, det meste på grund af arbejde. Jeg har siden da inden for 12 måneder været på Island, Rio, Barcelona, Marche-regionen i Italien og Finland, og lige om lidt skal jeg et smut forbi Vietnam og Thailand.

I mit virke som blogger kan jeg ikke undvære min iPhone, mit kamera og mit internet.

Som nystartet blogger ville jeg gerne have vidst: Jeg synes, jeg har fulgt godt med i tiden fra de sociale mediers start, fra Myspace til Facebook til Twitter og Instagram. Jeg har langsomt hæftet mig på de forskellige ting på de rigtige tidspunkter. Jeg har ikke haft behov for at have travlt med at komme derudaf og blive kendt, det er kommet helt naturligt, trit, trap, ligesom min fotokarriere har udviklet sig. Det glæder mig bare, at folk kan lide det jeg laver og forhåbentlig også kan bruge mine billeder og ord som inspiration til at skabe deres eget.

Hvis jeg skulle give ét råd til andre bloggere, så skulle det være: Lad være med at spamme folk, vær tålmodig, skab noget nyt, kom med jeres egne meninger og lad være med at copy-paste... Og ja, så spørg om lov, hvis I vælger at bruge en andens fotografs billeder.

Kunne du tænke dig at skrive et gæsteblogindlæg for Mynewsdesk? Skriv til Magnus på magnus.snoer@mynewsdesk.com, hvis du har noget på hjerte om PR, kommunikation, marketing, sociale medier, digitale trends, journalistik, online synlighed eller andet i samme boldgade.

Gør jeres materiale mere tilgængeligt for blogosfæren - prøv Mynewsdesk gratis.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk