Mynewsdesk satser på international markedsføring i sociale medier

Mynewsdesk satser på international markedsføring i sociale medier

Mynewsdesk styrker sin internationale markedsføringsindsats i digitale og sociale medier. Virksomheden vokser globalt. Nu ansættes lokale communityassistenter i flere lande.

Mynewsdesk har i det forløbne år taget springet ud på det internationale marked med aktiviteter i Finland, Norge, Danmark, Storbritannien og Singapore. Nu styrker virksomheden sin digitale markedsføring på udenlandske markeder ved at rekruttere lokale communityassistenter.

- Det sociale net er globalt, men forskellige markeder er på forskellige stadier i brugen af ​​sociale medier. Der er også forskel på, hvordan man forholder sig til og gennemfører PR. Det er derfor vigtigt, at vores marketingindsats foretages på stedet, baseret på de lokale forhold og det lokale sprog. På den måde vi lærer mest. Det vigtigste for mig er, at vi tænker mennesker og ægte engagement, frem for kanaler og bredde", siger Pernilla Åström, Community Manager hos Mynewsdesk.

De nye communityassistenter vil have et godt kendskab til sociale medier på deres lokale marked. De første ansættelser finder sted på Mynewsdesks kontor i Finland, Norge og Danmark. Derefter vil stillingerne også blive oprettet i Storbritannien og Singapore.

­­- Mynewsdesk er en virksomhed, der lever efter, hvad den lærer. Samtidig som vi hjælper andre med at nå ud med deres digitale markedsføring og kommunikation, er vores egen PR og marketingsarbejde på internettet på forkant med udviklingen", siger Charlotte Ulvros, markedschef hos Mynewsdesk.

Assistenterne vil arbejde under virksomhedens centrale marketingsafdeling, der ligger på Mynewsdesks hovedkontor i Stockholm. De får ansvaret for, at Mynewsdesks lokale PR-materiale er tilgængeligt på sociale medieplatforme som Facebook og Twitter. En vigtig opgave er også at skabe kontakter på det sociale net ved at opbygge netværk og skabe engagement.

- Vi ønsker en aktiv kommunikation med centrale aktører på de lokale markeder – både med kunder og andre personer, der har en stor indflydelse på vores målgruppe. Vi ønsker, at få information ud, samtidig som vi får mulighed for at lytte til markedet og tilegne os ny viden, der kan føre til ideer og forslag i fremtiden, siger Charlotte Ulvros.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk