Ny E-bog: Journalisters krav til kommunikatører

Ny E-bog: Journalisters krav til kommunikatører

I dag publicerer Mynewsdesk del 2 af resultaterne fra årets journalistundersøgelse, og den nye rapport “A Case of Overconfidence” har en tydelig konklusion - journalister er langtfra tilfredse med kvaliteten af det materiale, som de får fra kommunikatører.

Mynewsdesk tager årligt temperaturen på journalister. I den aktuelle undersøgelse har mere end 3000 respondenter fra hele verden, deriblandt Danmark, delt deres holdning til mediebranchen, samspillet med kommunikatører og synet på fremtiden.

Nogle af de vigtigste svar fra de danske respondenter:

• 55% af de adspurgte journalister synes, at indhold fra kommunikatører er for selvtilstrækkeligt.
  • 55% anser, at kommunikatører altid er ude efter at sælge noget.
  • 42% mener, at indhold fra brands mangler journalistisk disciplin.

I takt med at traditionelle medier har mistet en stor del af deres indtægter via reklamer, er antallet af fastansatte journalister og redaktører faldet - samtidigt med at antallet af kommunikatører fortsætter med at stige. For journalister indebærer det en overflod af information og budskaber, og det stiller større krav til høj kvalitet for kommunikatører, hvis de vil trænge igennem til medierne. 54% af de danske journalister opfordrer kommunikatører til at i højere grad fokusere på storytelling i stedet for produkt- og virksomhedsnyheder.

Den første rapport i serien fokuserede på journalisternes syn på medielandskapet og fremtiden, hvorimod den rapport, som lanceres i dag, ser nærmere på journalisternes tips til kommunikatører. E-bogen indeholder desuden to case studies fra MTR Express og PR-bureauet Gul PR

FLERE TIPS KAN LÆSES I E-BOGEN "A CASE OF OVERCONFIDENCE".

DOWNLOAD E-BOG

Om Mynewsdesk
Med ca 5000 kunder og 77.000 brugere er Mynewsdesk den nordiske regions førende platform indenfor digital PR og markedsføring. Den cloud-baserede service inkluderer medieovervågning, nyhedsdistribution og PR-analyse. Virksomheden blev grundlagt i Stockholm i 2003. Siden 2008 har Mynewsdesk været en del af den norske mediegruppe NHST Media Group AS.

Besøg www.mynewsdesk.com for mere information.

Jourhavende Pressekontakt

Lotta Laurin