Gå til indhold
Har din virksomhed svært ved at skabe værdi med jeres content? Læs her hvordan du kan fikse det

Blogindlæg -

Content er afgørende for, at virksomheder kan opbygge et forhold til sine kunder, men alt for meget content formår ikke at engagere målgruppen. Den seneste rapport fra Mynewsdesk giver indsigt i, hvorfor din virksomheds content ikke nødvendigvis har succes med at skabe relationer til kunderne. Og endnu vigtigere: hvordan du kan skabe værdifuldt content.

Hvorfor rammer virksomheder forkert med deres content?

I rapporten fra Mynewsdesk identificerer journalister og PR-professionelle centrale problemer ved content produceret af virksomheder og organisationer.Et problem er selviscenesættelse. Kommunikatører har en tendens til at fokusere for meget på at sælge, hvilket kan skræmme målgruppen væk. Derudover gav de adspurgte PR-professionelle i rapporten udtryk for, at brands generelt ikke tager chancer og tænker mere kreativt, hvilket ofte fører til kedeligt content. Alt dette er medvirkende til, at virksomhedens content ikke formår at skabe den ønskede relation. Deres content fanger helt enkelt ikke journalisternes opmærksomhed. På en tætpakket markedsplads er virksomheder nødsaget til at arbejde hårdere på at skille sig ud fra sine konkurrenter.

Hvilken rolle spiller virksomheders content?

Kun 44% procent af de adspurgte journalister verden over tror på, at virksomheder kan supplere nyhedsmedierne ved at publicere engagerende og nyhedsværdige historier. Mere end halvdelen af journalisterne er af den overbevisning, at kommunikatører altid er ude på at sælge noget. Et andet problem ifølge journalisterne er, at virksomheder ofte mangler journalistisk disciplin når de producerer deres content. Alt for mange formår ikke at søge efter eksterne kilder, der kan understøtte deres påstande. Det at søge efter ekstern ekspertise er essentielt for virksomheder, der ønsker at fremstå som troværdig hos deres målgruppe.

Forstå din målgruppe - og nå ud til dem

Ifølge 23% procent af de adspurgte kommunikatører og 8% procent af journalisterne, er virksomheder ikke dygtige nok til at forstå deres målgrupper. Det er jo ganske fine tal, men der er stadig plads til forbedring. Din virksomheds content kan kun være effektivt, hvis det imødekommer kundernes behov, og derfor er det essentielt at forstå deres problemer og interesser. Virksomheder er også nødt til at vide, hvordan man effektivt får sit content ud. Næsten tre ud af 10 kommunikatører mener, at virksomheder ikke ved hvordan de skal distribuere content, hvilket begrænser deres evne til at interagere med deres målgruppe. I dag er der mange muligheder for virksomheder at komme i kontakt med deres kunder og potentielle kunder, alt fra sociale medier til søgemaskinemarkedsføring. Find målgrupperne på de platforme hvor de tilbringer deres tid online.

Sådan får du ineffektivt content tilbage på rette spor

Tre tips til content, der skaber det engagement, du håber på:

• Det er essentielt at forstå din målgruppes problemer og interesser. Brug tid på at lære dem at kende.
  • Gør dit content mere pålideligt ved at bruge eksterne kilder, inkludere tal og statistikker og fokusere på storytelling over salg.
  • Distrubuer dit content, der hvor din målgruppe er. Hvis de er på Instagram, så skal du også være på Instagram.

Hvis dit content ikke leverer de resultater, som du håbede, at det ville, er du nødt til at reagere og begynde at producere og distribuere mere engagerende content. Rapporten, hvor tallene i indlægget er taget fra, er produceret af Mynewsdesk og indeholder information, der kan hjælpe dig med at skabe og distribuere content, der kan bidrage til at forbedre dit brand.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk