Einsteins "Bad Romance" - National Geographic debuterer som annoncør ved søndagens store sportsbegivenhed i USA

Reklamefilmen “Bad Romance” viser Geoffrey Rush som Albert Einstein i en teaser til den længe ventede dramaserie ”Genius” fra Brian Grazer og Ron Howard.

National Geographic har netop offentliggjort netværkets første enkeltstående reklamesfilm nogensinde til søndagens store football begivenhed i USA – som vises umiddelbart efter Lady Gagas længe ventede ”halftime” show. Det 45-sekunder lange spot med titlen "Bad Romance", er en teaser til den kommende dramaserie GENIUS, der er produceret af Brian Grazer og Ron Howard med et stjernespækket cast bestående af Geoffrey Rush som Albert Einstein ("Kongens store tale", "Pirates of the Caribbean", "Shine "), Emily Watson (”Braking the Waves”, " Theory of Everything ") som Elsa Einstein og Johnny Flynn (" Clouds of Sils Maria "," Lovesick ") som den unge Einstein. Den officielle trailer for serien blev frigivet i sidste måned (se her) og Rolling Stone har for nyligt kaldt serien en af de "25 mest ventede tv-udsendelser i 2017."

GENIUS, der har dansk premiere d. 23. april – to dage tidligere end i USA – viser, hvordan Albert Einstein, en fantasifuld, oprørsk kontormedarbejder, der i sine tidlige år kæmpede for at få en akademisk stilling, endte med at blive en af det 20. århundredes mest navnkundige videnskabsmænd, alt imens han forsøgte at håndtere sine flygtige, lidenskabelige og komplekse personlige relationer. Første afsnit er instrueret af Ron Howard.

Reklamefilmen ”Bad Romance”, der viser Rush i rollen som Einstein, blev filmet i Prag tidligere på ugen, og er lavet til National Geographic af reklamebureauet McCann New York. Spottet åbner med Einstein i sit arbejdsværelse. Han samler sin violin op og gør klar til at udøve sin velkendte passion for at spille Bach og Mozart. Efterhånden begynder Einstein at spille den smukkeste, afsindige sonate, og halvvejs gennem reklamen vil seerne genkende stykket som Lady Gaga hittet "Bad Romance" – dog i en helt ny version. "Bad Romance" refererer drillende til Einsteins lidet kendte ry som skørtejæger. Faktisk sagde han engang: "Vedvarende harmoni med en kvinde [var] et forehavende, jeg mislykkedes temmelig skammeligt med to gange."

Einstein spiller sangen med enorm lidenskab og følelse, præcis som vi forestiller os, han ville - mens det samtidig afspejler hans omtumlede kærlighedsliv. Violinen klinger harmonisk ud og vi ser hurtige glimt af håndskrevne, videnskabelige ligninger, der symboliserer hans oprørske, nådesløse tilgang til videnskab. Så stopper Einstein brat og rækker tunge - Einsteins ikoniske og velkendte gestus - og vi afslører premieredatoen: søndag d. 23. april.

"Vi er glade for at kunne promovere vores første globale dramaserie nogensinde - den stjernespækkede GENIUS med Geoffrey Rush og Emily Watson - i forbindelse med en af Amerikas mest sete tv-begivenheder," siger Courteney Monroe, CEO for National Geographic Global Networks. "Det er en enkel og engagerende reklamefilm, der ikke blot ligger fint i forlængelse af Lady Gagas længe ventede ”halftime” optræden, men også på fornem vis repræsenterer den overraskende side af Einstein, som serien viser. Vi håber, spottet vil skære igennem støjen, få seerne til at spærre øjnene op og give et bredere publikum et indblik i National Geographics fantastiske programmer. "

Reklamen er udtænkt af McCann New York og instrueret afIvan Zachariáš.

"Vi ønskede at skabe en smuk reklamefilm, der var tro mod Albert Einstein," sagde Eric Silver, Chief Creative Officer, Nordamerika for McCann. "Vi vidste, at Einstein ofte spillede violin som en slags brainstorming teknik. Placeringen umiddelbart efter Lady Gagas optræden giver os den perfekte platform til at bringe den populære fysiker til live på en mindeværdig måde. "

GENIUS har dansk premiere søndag d. 23. april – to dage før USA.

• genius
  • einstein
  • bad romance
  • lady gaga

National Geographic er begavet tv-underholdning med noget på hjerte. Vi leverer programmer, der vækker interesse og pirrer din nysgerrighed. Den gule firkant er vores kvalitetsstempel for en troværdig og engagerende tv-kanal med en lang tradition for at formidle intelligent underholdning - og du lærer altid noget nyt ved at se National Geographic. Kanalen er tilgængelig i mere end 440 mio husstande i 171 lande og på 45 sprog.