NEXT og Rockwool Fonden indleder nyt samarbejde

NEXT – Uddannelse København og Rockwool Fonden starter samarbejde om at tænke nyt og skabe endnu bedre

erhvervsuddannelser med det formål at få flere elever til at gennemføre.

Samarbejdet kommer derfor til at undersøge årsagerne til, at nogle elever stopper på deres uddannelse. Den viden skal herefter bruges til designe og udvikle tiltag, der vil gøre hverdagen endnu bedre for elever og lærere.

- Der er stadig for mange elever, som falder fra undervejs i en erhvervsuddannelse, og det samtidig med, at efterspørgslen på faglærte nu og i fremtiden er stor. Derfor er det et vigtigt samarbejde, vi indleder med Rockwool Fonden. Vi skal styrke vores erhvervsuddannelser, så vi kan tiltrække flere og få endnu flere igennem. I et tidligere projekt med Rockwool Fonden har fået rigtig god og brugbar viden med os, fortæller Ulrik Bak Nielsen, som er udviklingsdirektør på NEXT.

Undersøgelsen på NEXT vil starte med at se nærmere på elever, lærere og ledelse på mureruddannelsen, tømreruddannelsen og Business.

Du kan læse mere om projektet her: rockwoolfonden.dk/artikler/rockwool-fondens-interventionsenhed-saetter-fokus-paa-at-flere-unge-skal-gennemfoere-paa-en-erhvervsuddannelse/

• erhvervsuddannelse