Indvielse: traditionsrig uddannelse i nye rammer

I flere 100 år er der blevet uddannet frisører i København, og de sidste 40 år har det foregået på Glentevej i København NV. I sommer flyttede uddannelsen, som er en del af NEXT Uddannelse København, til nye rammer på Rentemestervej ikke langt fra Glentevej. Det helt unge kosmetikerfag er flyttet med og bidrager med SPA-faciliteter til de spritnye lokaler, hvor de første elever startede op i august.

Med flytningen forenes de to skønhedsuddannelser med NEXTs store erhvervsuddannelsesmiljø i København NV. Et stenkast væk ligger over 20 af NEXTs øvrige uddannelser på Rentemestervej. For NEXT er det ifølge direktør Ole Heinager en del af strategien at samle erhvervsuddannelserne tæt geografisk.

”Vi skal hele tiden arbejde på at skabe spændende uddannelsesmiljøer, og den bedst tænkelige læring på erhvervsskolerne. Vi kender ikke fremtidens arbejdsmarked, men skal forberede vores elever på fremtiden, og dette sker gennem nye tiltag og tværfaglige samarbejder på erhvervsuddannelserne. I København NV har vi nu samlet byggeuddannelser som tømrer og snedker, medieuddannelser som fotograf og mediegrafiker og nu også skønhedsuddannelser med frisør og kosmetiker, siger Ole Heinager og fortsætter:

”Den gode synergi er allerede tydelig. Kantinen på Rebslagervej sprudler af energi, når frisørerne og kosmetikerne med deres velpolerede negle spiser side om side med blandt andre tømrerne og snedkerne. Det er et helt unikt ungemiljø, vi har fået skabt, og vi har store forventninger til det”, forklarer Ole Heinager

Indvielsen finder sted på Rentemestervej 17 mandag den 29. oktober fra kl. 17.00 – 19.00. Her vil der være taler fra undervisningsminister Merete Riisager, direktør på NEXT Ole Heinager samt Denis Rasmussen, formand for DOFK og bestyrelsesmedlem på NEXT.

Pressen er velkommen til at deltage.

• Efteruddannelse

• Hovedstaden

NEXT er med mere end 40 erhvervsuddannelser, 17 euxlinjer og 6 gymnasier landets største aktør inden for både erhvervsuddannelser og gymnasier. Kort sagt er vi den ungdomsuddannelsesinstitution med mest viden om og erfaring på området.