Presseinvitation: Fernisering på 'Spirende ord'

På fredag den 26. april udvider Nivaagaards Malerisamling det populære 'Reservat for truede ord' med en række nye 'Spirende ord'. Det sker ved en festlig fernisering kl. 16-18. De 'Spirende ord' kommer fra 200 skoleelever mellem 13-19 år fra Fredensborg Kommune og Nordsjælland, der har været på skriveworkshops på museet med rapper Pelle Jon Møller (Parlør) og forfatter Iben Claces. Eleverne har fået en rundtur i det danske sprog, indsigt i sprogets udvikling og er dykket ned i mulden og fundet nye, små sproglige stiklinger, der endnu ikke har slået rødder. På fredag er de klar til at udvide Reservatet og give de truede ord selskab med nye, spirende ord, der måske er kommet for at blive, måske blot er på besøg, i det danske sprog.

Pressen er velkomne til at dække begivenheden, når eleverne giver ord som 'døgenigt' og 'slukøret' selskab med 'swag', 'noia' og mange flere spire-ord.

Alle er velkomme ved ferniseringen - der vil være hindbærbobler, ordvandring og sproglige krumspring af rapperen Pelle og forfatteren Iben Claces.

Læs mere om 'Reservat for truede ord'.

_________________________________________________________________________

For yderligere information kontakt gerne kommunikationsansvarlig Kirsten Baltzer Kahr på e-mail kbk@nivaagaard.dk eller tlf. 49 14 10 17.

Kirsten Baltzer Kahr

Pressekontakt Kommunikationsansvarlig +45 93 88 01 81