Delårsrapport for de første seks måneder af 2016

NNIT leverer i første halvår 2016 organisk vækst i omsætningen på 6,2 % og en overskudsgrad på 9,6 %.

Resultatet i hovedtal for de første seks måneder af 2016:

• Nettoomsætningen voksede 6,2 % i rapporterede valutaer til DKK 1.321 mio. og 6,3 % i faste valutakurser
  • Overskudsgraden var 9,6 % i rapporterede valutakurser og 9,1 % i faste valutakurser mod 9,2 % i 1. halvår 2015
  • Resultatet af den primære drift voksede 10,6 % til DKK 126 mio. i rapporterede valutakurser primært som følge af en solid udvikling i IT Operation Services
  • Periodens resultat faldt 1,3 % til DKK 93 mio. primært som følge af en negativ værdiregulering af Novo Nordisk aktier, som anvendes til afdækning af NNIT's langsigtede incitamentsprogram fra før 2015
  • Frie pengestrømme steg med DKK 58 mio. til DKK 99 mio., primært som følge af en positiv udvikling i arbejdskapitalen i 1. kvartal samt et lavere investeringsniveau
  • Ordrebeholdningen for 2016 i begyndelsen af 3. kvartal voksede med DKK 182 mio. til DKK 2.522 mio. svarende til 7,8 % i forhold til ordrebeholdningen for 2015 i begyndelsen af 3. kvartal 2015
  • Forventningerne til 2016, målt i faste valutakurser fastholdes med et reduceret investeringsniveau:
    • Organisk vækst i nettoomsætningen på 5-8 % i faste valutakurser. I rapporterede valutakurser forventes væksten i nettoomsætningen at være omkring 0,1pp lavere (tidligere 0,3pp lavere) baseret på de nuværende valutakurser
    • Overskudsgrad på 10-11 % i faste valutakurser. I rapporterede valutakurser forventes overskudsgraden at være omkring 0,5 pp højere (tidligere 0,6pp højere) baseret på de nuværende valutakurser
    • Det forventede investeringsniveau for 2016 reduceres fra 7-8 % til 6-7 % af nettoomsætningen, som følge af investeringer relateret til det kommende datacenter kun i begrænset omfang vil påvirke 2016
  • Baseret på stærke pengestrømme har NNIT's bestyrelse besluttet at udbetale interimsudbytte i august 2016 på DKK 48,5 mio., svarende til DKK 2 per aktie á nominelt DKK 10

Per Kogut, CEO udtaler: "Resultatet for 1. halvår bekræfter NNIT's evne til konsistent at levere profitabel organisk vækst i overensstemmelse med vores udmeldte forventninger. Jeg er især opmuntret af den tillid som flere markedsførende virksomheder har vist NNIT, hvilket har resulteret i et antal signifikante vundne kontrakter i 2. kvartal. Dette underbygger vores ordre backlog for 2016 og dokumenterer efterspørgslen på kvalitetsleverancer, vi leverer."

Finans kalender 2016
22. august 2016 Interims udbytte ex-dividend dato
23. august 2016 Interims udbytte skæringsdato for opgørelse
24. august 2016 Interims udbytte udbetalings dato
26. oktober 2016 Delårsrapport for de første ni måneder af 2016

Telekonference
NNIT præsenterer resultatet for de første seks måneder på en telekonference 16. august kl. 10:30 CET. Investorer kan lytte med via et link på www.nnit.com under menupunktet 'Investors - Downloads'. Præsentationsmaterialet vil være tilgængeligt ca. 1 time før telekonferencen.

For yderligere information henvises til følgende kontakter

Investorer:
Jesper Vesterbæk Wagener
Head of Investor Relations
Tlf.: +45 3075 5392
jvwa@nnit.com

Medier:
Rikke Dalager
Head of Communications
Tlf.: +45 3077 8080
rida@nnit.com

First six month 2016 Financial report

Om NNIT

NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af it-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af it-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finance i Danmark. NNIT A/S havde pr. 30. juni 2016 2.616 medarbejdere.

For yderligere oplysninger henvises til www.nnit.com.