Pressemeddelelse -

Eksperter indenfor bæredygtig skønhed bliver en del af Eco Life Scandinavias fremragende taler program

Nu med Keynote programmet bekræftet – eksperttalere fra NATURE, Tree of Brands, Allergy Certified, NOC Sweden, Ecovia Intelligence, In Trend, Hemptouch, BuyNature, Luonkos, med flere, vil indtage scenen i messens Beauty Theatre den 13-14 november ved MalmöMässan.

CBD-skønhed, kønsneutral økologisk parfume, skønhed indefra, bæredygtige genopfyldninger, og vækst i sektoren er blot nogle af emnerne, der bliver diskuteret i år og giver deltagende detailhandlere, købere og skønhedsprofessionelle uvurderlige indsigter og muligheder indenfor verden af naturlig, økologisk, vegansk, etisk, og bæredygtig skønhed.

“I to dage, på et enkelt sted, vil du have alt ekspertisen samlet. Du vil have de seneste trends, den længste oplevelse, og viljen til at ændre landskabet af skønhed til et sundere og mere bæredygtigt et,” siger Emma Bergqvist, stifter af Tree of Brands, hvis session omkring genopfyldeligt kosmetik med Tabitha James Kraan vil finde sted d. 13 november kl. 13:15. Emma vil også diskutere trends og vækst indenfor svensk naturlig og økologisk hudpleje den samme dag kl 15:15.

“Jeg vil bringe naturlig skønhed til det næste niveau. Åbne sind til, hvad bæredygtig skønhed handler om, og hvordan det er vigtigt at tage ansvar for hele vores skønhedsprodukters livscyklus. Jeg vil også vise, hvor nemt vi kan bidrage til en bedre udvikling for miljøet,” tilføjer Emma Bergqvist.

Udover trends bør gæster også tage et kig forbi teatret for at høre top virksomhedstips fra tidligere chef for skønhed ved Selfridges, Wizz Selvey. Med 15 års erfaring omkring, hvordan man henvender sig til detailhandlere og bliver bemærket af købere, vil Selvey definere distributionsstrategi og tilgange til engagement, inklusiv at møde forberedelse og overvejelser, i hendes session ’How to Work with Retailers: From pitching to growing your sales’ den 14 november kl. 15:15.

“Jeg er passioneret omkring naturlig skønhed og det at opdage nye brands. Skandinavien går forrest når det kommer til en bæredygtig livsstil og i takt med, at skønhedsforbrugeren bliver mere fokuseret på naturlige og bæredygtige brands, føler jeg, at Eco Life Scandinavia er en vigtig messe at være med til. Jeg har talt om nordiske brands i nogen tid til britiske detailhandlere og er glad for at have lanceret et brand med en online detailhandler sidste år,” siger Selvey.

Andre teater højdepunkter inkluderer:

Skønhed indefra med Glendean Rehvan (In-Trend) – I dags skønhedsforbrugere er ikke længere afhængige af topiske produkter for at se smukke ud, og det handler meget om en naturlig tilgang til at se pæn ud med ’skønhed indefra’ supplementer. Rehvan vil tale om denne etableret del af branchen.

Fra linær til cirkulær: Hvordan den naturlige kosmetiske sektor bidrager til en mere bæredygtig og cirkulær økonomi med Dr. Hana Mušinović (NATURE) – Denne session vil gå ind i en kort analyse af NATURE standarden, og handlinger fra nogle NATURE medlemmer, når det kommer til bæredygtighed, hvilket inkluderer bæredygtigt indkøb af råmaterialer (fx palmeolie), konservering af biodiversitet, dyre- og vandbeskyttelse, plastik og emballage.

Nordisk i europæisk naturlig og økologisk kosmetik marked med Iveta Kovacova (Ecovia Intelligence) – Det nordiske marked for naturlig og økologiske kosmetik viser sund vækst. Dette seminar vil give den seneste data for de nordiske og europæiske markeder, fremhæve nye trends, udviklinger, og prognoser for fremtidig vækst.

Good cop, bad cop: Historien om naturligt versus syntetiske kemikalier med Ewa Daniél (AllergyCertified) – Mange æteriske olier kan også være meget allergeniske, og mange planter har limonen i sig. Toksolog Ewa Daniél vil give dig råd omkring den naturlige versus den syntetiske verden, når det kommer til hudallergier.

Parfymresa med Rickard Söderberg – Svenske sanger og LGBT-aktivist Rickard Söderberg vil tale om hans tanker bag sit økologiske parfume brand Marsha, navngivet efter en amerikansk, homoseksuel ligestillings aktivist. Den kønsneutrale duft, lavet med naturlige æteriske olier, repræsenterer et brand med uundgåelig oprør og ubetinget kærlighed.

For hele programmet besøg venligst > www.ecolifeshow.com/beauty-theatre/.

Gratis messe tilmelding

Eco Life Scandinavia og Nordic Organic Food Fair vender tilbage til Malmö, Sverige onsdag og torsdag den 13-14 november.

For mere information og for at tilmelde dig en gratis messebillet, kan du besøge www.ecolifeshow.com eller www.nordicorganicfoodfair.com og bruge koden PR123 (direkte link: https://eventdata.uk/Forms/Form.aspx?FormRef=EcoB9Visitor&TrackingCode=PR123).

• Skønhed

Medie forespørgsler og presseadgangskort anmodninger til:

Søg om et presseadgangskort her: https://eventdata.uk/Press/EcoLife_NordicOrganicFoodFair2019.aspx
Sharna Waid, PR Manager
Tlf.: +44 (0)1273 645144
e-mail: swaid@divcom.co.uk
Hjemmeside: www.divcom.co.uk
Twitter: www.twitter.com/DiversifiedUK

Forespørgsler fra udstillere henvendes til:

Melina Viking, Event Manger
Tlf.: +44 (0)1273 645141
e-mail: mviking@divcom.co.uk
Hjemmeside: www.ecolifeshow.com og www.nordicorganicexpo.com
Twitter: www.twitter.com/EcoLifeScandiog www.twitter.com/NordicOrganic
LinkedIn: www.linkedin.com/showcase/ecolifeshow

Bemærk:

Billeder og logoer i høj opløsning kan downloades her: www.ecolifeshow.com/press-releases/show-news.

Diversified Communications UK (Diversified UK) er en hurtigt voksende messearrangør og forlægger baseret i Brighton, Peterborough, Nailsworth og London. Diversified UK’s naturlige og økologiske portefølje inkluderer Eco Life Scandinavia i Malmö, Sverige; Nordic Organic Food Fair i Malmö, Sverige; Eco Living Iberia i Madrid, Spanien (ny i 2019); Orgnaic Food Iberia i Madrid, Spanien (ny for 2019); Natural & Organic Products Europe; Natural and Organic Awards; Natural Products News; og NaturalProductsGloabl.com. For mere information, besøg: www.divcom.co.uk.

Diversified UK er en del af Diversified Communications, en førerende international medievirksomhed med en portefølje af ansigt til ansigt udstillinger samt konferencer, online miljøer, og digitale samt print forlæggere. Som producenter af disse markedsførende produkter forbinder, uddanner, og styrker Diversified Communications virksomhedsmiljøer i over 15 industrier inklusiv: føde- og drikkevarer, sundhed, natur og økologi, virksomhedsadministration og teknologi. Etableret i 1949 med hovedkvarter i Portland, Maine, USA og afdelinger samt kontorer i hele verden, forbliver Diversified Communications en privatejet, tredje generations, familieejet virksomhed. For mere information, besøg: www.divcom.com.