Pressemeddelelse -

Natural Products Scandinavia & Nordic Organic Food Fair vender tilbage til MalmöMässan

Førende nordiske fagmesser åbner for gæstetilmelding 2018

Forberedelserne til Natural Products Scandinavia og Nordic Organic Food Fair 2018 er nu godt i gang, og Nordens største fagmesser for naturlige og økologiske produkter åbner for gæstetilmelding 2018.

De to særdeles velrenommerede fagmesser, der vender tilbage til MalmöMässan i Sverige den 14.-15. november, vil være samlet på et sted for mere end 5000 indkøbere og branchefolk og præsenterer det bedste udvalg af miljøvenlige og clean label-produkter fra hele verden, herunder VMS, superfoods, personlig pleje, skønhed, naturlige produkter og økologiske føde- og drikkevarer.

Når det handler om at købe økologisk og forstå betydningen af en naturlig og bæredygtig livsstil, er nordiske forbrugere førende.

Natural Products Scandinavia og Nordic Organic Food Fair bidrager til denne udvikling og tilbyder en perfekt planlagt mulighed for besøgende indkøbere, detailhandlere, grossister og distributører til at se og prøve den næste bølge inden for naturlige produkter, naturlig sundhed og økologiske føde- og drikkevarekoncepter i deres forretninger.

”Vi er begejstrede over igen at bringe Natural Products Scandinavia og Nordic Organic Food Fair til MalmöMässan til november, og mens denne vidunderlige branche vokser år efter år, kan vi love, at fagmessen i 2018 vil være større og bedre end nogensinde før”, kommenterer portfolio director Fiona Allen.

”Vi har nye udstillere, nye præsentationsområder og spændende nye regioner, herunder nogle af de mest innovative producenter og leverandører, der arbejder inden for det naturlige og økologiske marked i dag. Mange vælger kun at besøge denne ene messe, så vi kan med sikkerhed sige, at enhver produktnyhed, som vores besøgende har behov for at kende, vil være til stede på denne messe!”

Hvad sker der i 2018?

Takket være en stigning i kapaciteten vil de to samlede messer præsentere 100 flere naturlige og økologiske udstillere (500 i alt) samt to nye dynamiske præsentationsområder, hvilket gør 2018 til den største og mest varierede fagmesse nogensinde.

Besøgende kan prøve de nyeste produkter (nogle af disse lanceres for første gang på messen) fra 15 af de mest ”up-and coming” firmaer i den nye Start-Up Zone, og giver dermed besøgende mulighed for at være på forkant med nyheder og trends.

Hvis friske varer er på menuen, er en anden spændende attraktion i 2018 det nye område Fresh Produce Market Place Area med et sprudlende udvalg af de bedste økologiske frugter og grøntsager fra hele verden.

På udstillersiden findes naturlige og økologiske rene skønheds- og helsepionerer, så som Mooncup LTD, Boodywear, Pukka, New Nordic and Frenchtop Natural Care Products (Royal Green), der vil få følgeskab af nye firmaer som Aqua Oleum, Sheapower, ECO Tan, Shefaa, Wisdom Natural Brands, Fuengicon Oy (Donna Taponero), Puori Aps, True Gum and Soria Natural SA.

Berief Food GmbH, PEZ International GmbH, Råbar Made in STHLM, Swedish Temptations, Terra Creta, Chèvrardennes, Ec-Go AB og Goodio får alle deres debut på Nordic Organic Food Fair. De vil være på messen sammen med store tilbagevendende navne som: Svenska Lantchips, Motion Nutrition, English Teashop, Clearspring and Asiros Nordic.

Endnu større international appeal

De internationale pavilloner er altid et stort tilløbsstykke for besøgende på messen. Dette år forventes at præsentere endnu flere naturlige og økologiske produkter fra hele verden, herunder Grækenland, Østrig, Italien og Estland.

Økologisk Landsforening i Danmark og Biofood (Sverige) vender tilbage til messen igen med deres eklektiske udvalg af økologiske føde- og drikkevarer fra deres region, mens pavilloner som ProChile, Sydkorea og Kina vil være med på messen for første gang. Business Sweden-pavillonen (den tidligere svenske KRAV-pavillon vil også udstille de allerbedste svenske økologiske produkter i samarbejde med Organic Sweden.

Messen vil naturligvis ikke kun være forbeholdt nye produkter. Fagmessens tre scener (Natural Theatre, Organic Theatre og the Natural Beauty Theatre) vil præsentere et væld af inspirerende ekspertviden, casestudier og debatter om påtrængende emner og udfordringer, som industrien står over for i dag, og der vil blive budt ind med ideer og muligheder for fremtiden. Tidligere emner har omfattet: bæredygtig udvikling, ‘fake-food’, øko-emballage, økologisk politik, wellness og helsetrends, certificering og mærkning, allergi, holistisk sundhed og madspild.

Gratis tilmelding er nu åben

”Et besøg på Nordic Organic Food Fair og Natural Products Scandinavia er meget inspirerende. Jeg var allerede klar over, at der er en masse økologiske produkter på markedet, men efter at have besøgt fagmessen føler jeg virkelig, at der ikke er nogen grænse for, hvad der kan fremstilles. Det er muligt at bidrage til en bedre jord og samtidig lave en god forretning, som er godt for mennesker, dyr og miljø”; Cecilia Hornö Eriksen, Kvalitetsutvecklare Coop, Sverige.

Natural Products Scandinavia og Nordic Organic Food Fair vender tilbage til Malmø, Sverige, onsdag og torsdag den 14. - 15. november. For yderligere information og tilmelding for modtagelse af gratis messebillet, se venligstwww.naturalproductsscandinavia.com or www.nordicorganicfoodfair.com.

• Arrangement

• danish pr
  • natural products scandinavia
  • nordic organic food fair
  • økologiske produkter
  • skønhedsbrands

Presseforespørgsler og anmodning om pressekort:
Sharna Waid, PR Manager
Tel.: +44 (0)1273 645144
E-mail: swaid@divcom.co.uk
Hjemmeside: www.divcom.co.uk
Twitter: www.twitter.com/DiversifiedUK

Har du pørgsmål som udstiller, bedes du henvende dig til:
Fiona Allen, Portfolio Director
Tel.: +44 (0)1273 645124
E-mail: fallen@divcom.co.uk
Hjemmeside: www.naturalproductsscandinavia.com
Twitter: www.twitter.com/NPScandinavia
Facebook: www.facebook.com/NaturalProductsScandinavia
LinkedIn: www.linkedin.com/groups/4499812

Kontor i Skandinavien:
Lars Larsson, Nordic Manager
Nordenskiöldsgatan 13, S - 211 19 Malmø, Sverige
tel.: +46 702 661170
E-mail: llarsson@divcom.co.uk

Bemærk:

Billeder i højopløsning kan downloades her:

I 2017 var Natural Products Scandinavia og Nordic Organic Food Fair nomineret til Best International Tradeshow over 2.000 m² ved den britiske prisuddeling Association of Event Organisers’ annual Excellence Awards Fagmessen var også finalist i kategorien Best International Launch ved Storbritanniens Exhibition News Awards I 2014.

Diversified Communications UK (Diversified UK) er et hurtigt voksende eventbureau og forlag med base i Brighton, Peterborough, Nailsworth og London. Diversified UK’s portefølje inkluderer Natural & Organic Products Europe, GO! Organic Festival (ny fra 2018), Natural Products Scandinavia & Nordic Organic Food Fair i Malmø i Sverige, Natural Products News, Natural Products Global; Natural & Organic Awards, Casual Dining, Casual Dining Restaurant & Pub Awards; lunch!, Commercial Kitchen, British Tourism & Travel Show, SITS – The Service Desk & IT Support Show, Accountex, Accountex Summit North, GEO Business, Ocean Business, MARELEC Marine Electromagnetics conference, Euro Bus Expo; Coach & Bus UK; and London Design Fair. For yderligere information, se: www.divcom.co.uk.