Skandinaviens førende bæredygtige fagmesse lancerer Naked Drinks Scandinavia

Den stadigt mere vigtige drikkevaresektor blomstrer i Norden, fra biodynamiske vine til økologisk alkohol og veganske øl.

Indkøbere og beslutningstagere, der ønsker at forny deres drikkevareudbud med mere alsidige, bæredygtige valg kan opleve det bedste af disse på den længe ventede Naked Drinks Scandinavia. Dette nye område, som er at finde på MalmöMässan i Sverige den 13.-14. november, er en uundværlig del af Nordic Organic Food Fair og Eco Life Scandinavia Skandinaviens førende fagmesse inden for økologiske føde- og drikkevarer samt bæredygtige produkter.

Essentiel stigning i omsætning

Ifølge IWRS Drinks Market Analysis har bølgen af bevidste forbrugere i Skandinavien drevet det etiske drikkevaremarked fremad. I Finland og Danmark udgør økologiske vine næsten 5% af det samlede vinsalg. I Norge ligger dette salg på mere end 10%, og i Sverige er mere end hver femte vin, der sidste år blev solgt i landet, klassificeret som økologisk[1].

Nærmere betegnet påpeger Wine Intelligences seneste udgivelse, at yngre forbrugere på globalt plan er den demografiske faktor, der repræsenterer den største mulighed i denne kategori[2], idet de rapporterer, at ”unge vindrikkere ikke blot har en større tendens til at købe alternative vine, så som økologiske, Fairtrade eller bæredygtige, sammenlignet med ældre vindrikkere, men de er også generelt mere villige til at betale en højere pris for varen, både i butikker og på udskænkningssteder.

Tusindvis af besøgendeindkøbere, importører, HORECA-branchefolk, grossister og distributører, der ønsker at drage fordel af denne hurtigt voksende sektor, kan se og prøvesmage et fremragende udvalg, blandinger og smagsvarianter fra Italien, England, Østrig, Grækenland, Spanien og Sverige.

Indtil nu omfatter udstillerlisten Sunnenmulde (økologiske vine), Fatty’s Organic Gin, Weingut Buchmayer (naturlige vine), Postumia Vini SRL, Poggio Al Gello (økologiske vine), Wein von Ploder Rosenberg (biodynamiske vine), Tenuta Planitia (økologiske vine), Moe OÜ (økologisk alkohol), og vi vil snarest kunne bekræfte endnu flere tilmeldte.

Se www.nordicorganicexpo.com/naked-drinksfor yderligere information.

Eco Life Scandinavia og Nordic Organic Food Fair – Nordens største fagmesser for naturlige og økologiske føde- og drikkevarer, sundhed, skønhed og miljøvenlig livsstil – vender tilbage til MalmöMässan, Sverige, onsdag og torsdag den 13.-14. november.

Gå til www.ecolifeshow.com eller www.nordicorganicfoodfair.com for yderligere information og tilmelding, og modtag en gratis messebillet. Benyt kampagnekoden PR123.

(direkte link: https://eventdata.uk/Forms/Form.aspx?FormRef=EcoB9Visitor&TrackingCode=PR123)

• Mad, drikke

• skønhedsbrands
  • nordic organic food fair
  • natural products scandinavia

Presseforespørgsler og anmodning om pressekort:

Ansøg om pressekort her:www.eventdata.uk/Press/EcoLife_NordicOrganicFoodFair2019.aspx
Sharna Waid, PR Manager
tel: +44 (0)1273 645144
e: swaid@divcom.co.uk
Website: www.divcom.co.ukTwitter: www.twitter.com/DiversifiedUK

Har du spørgsmål som udstiller, bedes du henvende dig til:

Melina Viking, Event Manager
tel: +44 (0)1273 645141
e-mail: mviking@divcom.co.uk
Website: www.ecolifeshow.com og www.nordicorganicexpo.com
Twitter: www.twitter.com/EcoLifeScandi& www.twitter.com/NordicOrganic
LinkedIn: www.linkedin.com/showcase/ecolifeshow

Billeder i højopløsning og logoer er tilgængelige på forespørgsel her: www.ecolifeshow.com/press-releases/show-news.

Diversified Communications UK (Diversified UK) er en hurtigt voksende fagmessearrangør og forlagsbureau med base i Brighton, Peterborough, Nailsworth og London. Diversified UK (Diversified UK) omfatter Eco Living Scandinavia i Malmø, Sverige; Nordic Organic Food Fair i Malmø, Sverige, Eco Living Iberia i Madrid, Spanien (ny i 2019); Organic Food Iberia i Madrid, Spanien (ny i 2019); Natural & Organic Products Europe; Natural and Organic Awards; Natural Products News; og NaturalProductsGlobal.com. Gå til nedenstående link for yderligere information: www.divcom.co.uk.

Diversified UK er en del af Diversified Communications, et førende internationalt medievirksomhed med en portefølje af face-to-face-udstillinger og konferencer, online communities og digitale og printede publikationer. Som producenter af disse markedsførende produkter forbinder, uddanner og styrker Diversified Communications forretningssamarbejder i over 15 brancher, herunder: føde- og drikkevarer, naturlige og økologiske produkter, business management og teknologi. Diversified Communications blev stiftet i 1949 og har hovedkontor i Portland, Maine, USA med divisioner i hele verden og er et privatejet familiefirma i tredje generation. Gå til nedenstående link for yderligere information: www.divcom.com.

[1] Kilde: https://www.theiwsr.com/news-and-comment-global-still-wine-trends-to-watch/

[2] Kilde: https://www.wineintelligence.com/press-releases/press-release-rise-of-ethical-consumerism-causing-an-increase-in-awareness-of-the-alternative-wine-category-especially-organic-wine/