Start din egen webshop

En webshop er en god måde at tjene penge på, hvis man har et godt produkt. Hvis du har en god ide til et produkt, kan det være, at du skal starte en webshop. De fleste ved dog ikke, hvordan de skal starte, og derfor bliver det aldrig til noget. Men det er i virkeligheden ikke så svært, og du kan sagtens gøre det hjemmefra. Læs her, hvordan du starter din egen webshop.

Lav en hjemmeside

Hvis du vil starte din egen webshop, har du sandsynligvis allerede et produkt. Derefter har du selvfølgelig brug for en hjemmeside. Hjemmesider er rimelig nemme at lave, og hvis du går på nettet, kan du nemt komme i gang. Det er en god ide at gå på YouTube og finde en masse ideer og inspiration til designs og de bedste funktioner osv.

Prøv at lave din nye hjemmesiden unik, og tilpas den til det produkt du sælger til målgruppen. Hvis din målgruppe er voksne mænd, skal din hjemmeside sandsynligvis ikke være i pastelfarver og dekoreret med killinger og blomster. Prøv også at finde på noget nyt og unikt, så mulige kunder husker din hjemmeside.

En sidste ting, der kan have stor betydning for de besøgende på din webshop, er at have inddelt siden logisk. Det vil sige at du skal have styr på de forskellige kategorier, underkategorier og varer, så det hele er bygget op således, at den besøgende let kan finde rundt. Et eksempel herpå er Larko Magnet. Larko.dk sælger magneter og har hele 500.000 magneter på lager. Med så mange forskellige former for magneter, kan man hurtigt miste overblikket, men de har formået at holde deres navigering enkel og overskuelig. Derfor man man altid finde den korrekte magnet, til trods for det gigantiske udvalg.

Vælg emballage, og planlæg praktiske ting

Når du skal vælge emballage, er der en del ting, som du skal overveje. Du skal selvfølgelig vælge emballage som passer til dit produkt. Er dit produkt skrøbeligt og kræver ekstra beskyttelse, er det meget tungt og kræver emballage, der ikke går nemt i stykker. Skal du bruge flere forskellige typer emballage til flere forskellige størrelser, og skal dit produkt beskyttes mod for eksempel vand og fugt.

Det næste, du skal overveje, er, hvor stort dit budget er. Nogle typer emballage er billigere end andre, og så skal du beslutte, hvor meget du har til rådighed til det. Det kan være. Du gerne vil have logo trykket på din emballage, eller det kan være, du hellere vil spare på den front.

Standard emballage er som regel billigere end speciel emballage, men derved risikere du muligvis flere returneringer. Der er dog for det meste mange former for standard emballage, så du burde kunne finde noget, der matcher dine behov.

Når du skal gøre returneringen mulig for kunden, er det vigtigt, at du tager det med i den type emballage, du benytter. Det kan gøres med genlukkelige papkasser og forsendelsesposer. Hvis du også gerne vil spare paknings tid, kan du benytte papkasser med automatbund eller selvklæbelige lukninger, så du slipper for at bruge tape.

En god hjemmeside at finde emballage på er albaemballage.dk, der har et stort udvalg af forskellige former for emballage.