Alfa-Omega: Sådan indrettes en lægeklinik

Antallet af patienter per læge har aldrig været højere og det betyder, at mange oplever kø i venteværelset, når de besøger deres læge. I Region Hovedstaden er man opmærksom på problemet, og har derfor åbnet nye lægeklinikker på både Amager og Frederiksberg, der også hurtigt er blevet fyldt op. I forbindelse med det stigende behov for lægeklinikker, så er det derfor relevant at se på hvordan disse skal indrettes ifølge Alfa-Omega.

Hvem er Alfa-Omega

Alfa-Omega har i mere end 30 år arbejdet med indretning af laboratorier, klinikker, lægehuse og andre erhvervslokaler. De har et højt fokus på energirigtige løsninger med stor brugersikkerhed, hvilket er essentielt, når man leverer inventar til disse brancher. Deres produktudvikling udføres af deres egne designerer, mens produktionen sker hos anerkendte underleverandører, der hovedsageligt er beliggende i Danmark. Dette gør, at de kan servicere kunder, der gerne vil undgå billige kinavare, men i stedet købe produkter af høj kvalitet, der holder i mange år frem. Derudover tilbyder de også rådgivning og projektstyring i forbindelse med åbning af nye klinikker.

Kom godt fra start

Klinikker har som en arbejdsplads strenge krav til hygiejne og fleksibilitet, og der er derfor flere faktorer, der skal tages forbehold for, før projektet kan sættes i gang. Indretning af klinikker kræver derfor en rigtig god planlægning, så man undgår uheldige fejl, der kan være svære at rette op på. Disse kan være svære at forudsige, men kan samtidig også have høje økonomiske konsekvenser senere hen. Derfor er det en rigtig god idé, at modtage vejledning fra folk med erfaring i forbindelse med sådan et projekt.

Den store planløsning

Det kan godt virke forvirrende og kompleks at åbne en lægeklinik. Der er mange beslutninger, der skal tages stilling til både i forbindelse med rumforløb, opbevaringssystemer, elinstallationer, rumbelysning, ventilation, materialevalg osv. Alfa-Omega vil derfor starte sådan et projekt med et idéoplæg. Dette indebærer et budget og en 3D visualisering, så man får fuld forståelse for hvad, der skal laves. Dette gør det også lettere, at tage vigtige beslutninger omkring funktion, materiale og farvevalg.

Næste fase er den egentlige projektering, hvor detaljer bliver gennemgået med nøglepersonerne i forbindelse med planlægningen. Her vil der blive givet input til den optimale udnyttelse af plads, tid og økonomi.

Den fulde pakke

Efter mange års erfaring er Alfa-Omega en god løsning, når der skal åbnes en ny klinik. De kan hjælpe med at skaffe de nødvendige byggetilladelser og de kan tage hånd om de tekniske godkendelser, så klinikindretningen lever op til lovkravene. Deres håndværkere er blevet finsorteret gennem mange år, så de er vant til det daglige slid i kliniske miljøer. De både sælger og formidler leasingaftaler af klinikudstyr. Det er altså den fulde pakke de tilbyder. Uanset om du leder efter den fulde projektstyring eller blot et enkelt møbel, så er Alfa-Omega klar til at servicere.

• lægehuse
  • laboratorier
  • lægeklinikker
  • inventar

Alfa-Omega laver inventar til laboratorier, klinikker og lægehuse.