Clerk.io: ”Vi giver danske ehandlere adgang til Amazons hemmelige våben”

En dansk spiller skaber store resultater i SaaS-verdenen:

Ud fra devicen ’scratch your own itch’ har Clerk.io med Hans-Kristian Bjerregaard skabt et stykke software, der skaber mere omsætning hos e-commerevirksomheder. Unisport er en af kunderne og oplevede 143 % øget omsætning fra deres produktanbefalinger efter implementering af softwaren.

Amazon kommer

I 1998 åbnede Amazon deres første markeder uden for hjemmemarkedet i Amerika. Valget faldt på England og Tyskland.

Siden da er særligt Tyskland vokset til at blive Amazons andetstørste marked og fylder i dag omkring 40 % af al ehandel hos vores broderland sydpå.

En af de ting Amazon har gjort helt rigtigt er produktanbefalinger.

”Amazon har måske verdens bedste produktanbefalingsalgoritme, fordi at de har så mange produkter og så meget data” fortæller direktør i Clerk.io Hans-Kristian Bjerregaard.

”Det er svært at konkurrere med som lille spiller.”

Clerk.io som virksomhed laver software as a service, du kan implementere på din webshop, hvis du bruger et af de gængse systemer som fx Magento, WooCommerce og Shopify. Med Clerk får du intelligente produktanbefalinger til brug på onsite-search, produktanbefalinger i checkout-flow, produktanbefalinger til email marketing og meget mere.

”Vi giver de små webshops de samme redskaber, som Amazon i 20 år har haft så stor succes med, deres hemmelige våben, om du vil” lyder forklaringen på den danske virksomhed, der i 2018 fik et mindre millionoverskud efter i mange år at have investeret tungt i udviklingen af produktet.

Alle med over 10 ordrer tjener penge

Jo flere ordrer, du sender, des mere får du ud af at bruge Clerk.io.

Tommelfingerreglen – ifølge Hans-Kristian Bjerregaard – er 10 ordrer om dagen. Har du det vil Clerk.ios algoritmer betale sig hjem og mere til.

Det er særligt virksomheder med et stort produktudvalg, der har meget at hente. Jo flere produkter, des større behov er der for en algoritme, der kan sortere skidt fra kanel og dynamisk præsentere de mest relevante produkter til den enkelte bruger.

Når værktøjet er implementeret – hvilket af en professionel kan klares på en times tid, lyder det fra Clerk.io, der dog også tilbyder onboarding til de, der ønsker mere hjælp – kører det af sig selv og forbedrer resultaterne.

Udenlandsk fokus

Går du en tur igennem Clerks lokaler på Amager lægger du lynhurtigt mærke til, at det er et internationalt arbejdsmiljø. Arbejdssproget er engelsk, og det hænger sammen med, at en væsentlig del af Clerk.ios omsætning allerede nu ligger udenfor Danmark.

”Danmark er et godt marked med høj grad af digitalisering og derfor det perfekte sted at starte” forklarer Hans-Kristian Bjerregaard og uddyber:

”Men der er også et begrænset antal ecommercevirksomheder i Danmark og for at nå den størrelse vi ønsker, er vi nødt til at kigge ud over landegrænserne.”

• e-commerce
  • clerk
  • amazon

Hos Clerk.io forstår vi kompleksiteten i moderne e-handel, hvilket er grunden til, at vi udvikler værktøjer til at hjælpe online-forhandlere og marketingfolk med at automatisere tidskrævende processer og hjælpe webshops med at sælge endnu mere.

Den kunstige intelligens bag Clerk.io sikrer fejlfri personliggørelse for hver kunde med minimal indsats. Tag os dog ikke på ordet - test os i det!