Obsidian Digital er Amazonkonsulenter: Klar til Amazon-effekten?

Rygterne har svirret i snart over et år. Amazon er på vej ind på det danske marked med deres store, frygtede ehandelsplatform, lige om lidt. Ingen ved helt hvornår eller hvordan, men måske den upcomming Amazonkonsulent Jonas Kapper har svaret.

”If you cant beat them, join them”

Medierne har, som de plejer, gjort et rigtigt godt stykke arbejde for at blæse en storm op. Det bragte stor uro med sig iblandt de danske webshopejere, da rygterne om Amazons indtog på det skandinaviske marked startede. På alle de andre europæiske markeder, hvor amazon er gået ind med deres store ehandelsplatform, har det vendt op og ned på markedet.

Der er flere konserner der har forsøgt sig at lave en platform med samme udgangspunkt, uden det store held. Modsat er folk langsomt begyndt at oprette sig som forhandlere hos Amazon, for hvis man ikke kan slå dem, så udnyt fordelen ved at være på deres sige. Dette gør, at de lærer Amazon at kende, inden de en dag lancerer på dette marked. Der er tale om et mere uvidst projekt, da det tydeligvis sker i fremtiden. Men hvor tæt på denne fremtid er, er meget uklart.

Har Amazon relevans for din virksomhed?

Jonas Kapper forbereder allerede sine kunder på det store marked der kommer. Kapper er helt enig i de to meget klare muligheder man har som dansk ehandelplatformsejer. Han mener du ikke har noget at frygte, hvis du eventuelt har et meget unikt produkt og i høj kvalitet, har du i højere grad mulighed for at give en god service end Amazon. Hvis man som kunde står og ikke kan vælge imellem flere produkter, er det umugeligt på nuværende tidspunkt, at kunne yde rådgivning til alle de forskellige produktgrupper de sælger.

Til gengæld, er der mange forhandlere, der vil blive udkonkurreret hvis de ikke modsat slår sig til Amazon. Hvis de vil blive ved med at fortsætte deres salg, er det en fordel, at sælge sine produkter hos Amazon. Hvis du befinder dig på B2C markedet og ikke sælger et nichépræget produkt, så mener Jonas Kapper, at Amazon er din redning i fremtiden.

Jonas Kapper er meget realistisk syn på hvilke virksomheder, som har en oplagt mulighed hos Amazon og hvilke, som ville kunne klare sig på egne ben.

Et tæt samarbejde og skrædersyet forløb

Hvis og når Amazon kommer til Danmark, bliver det billigere at være forbruger. Ting, der ikke før var tilgængelige for normale mennesker, kan blive allemandseje. Produkterne der bliver solgt på Amazon har en oftest en meget lav pris, men de kommer naturligvis ikke af sig selv. For normale forbrugere er der bestemt flere fordele, og det er nok de færreste, hvis etiske standhaftighed er klar til at modstå alle de billige goder, man nu har mulighed for at få fingrerne i.

Jonas Kapper har dedikeret sin karriere til Amazons fremtidige postition på det danske marked. Han har valgt at rette alt sit fokus mod salgsplatformen Amazon og fungere som konsulent for de virksomheder der tør prøve kræfter allerede nu, med ehandlesplatformen.

Kapper kører et skrædersyet forløb, som er tilpasset den enkelte virksomhed. Dette er den største fordel, når man arbejder sammen med en enkeltstående virksomhed. Kapper har stort fokus på, at der ikke er et mellemled, når man arbejder med ham. Mellemledet kan i visse tilfælde føre til en forhøjet risiko for at vigtige informationer, går tabt.

Et tæt samarbejde er altid en fordel, og virksomheder går mere og mere op i tætte relationer når det kommer til vigtige samarbejder. Der er store fordele i at have et tæt samarbejde, når der er tale om B2B.

Jonas Kapper er en af dem der har satset stort på Amazons fremtid som førende ehandlesplatform i Skandinavien. Han er i et fast samarbejde med Amazon, hvor han har en direkte dialog med hans tildelte kontaktpersoner i virksomheden.

Dette sikrer også en langt bedre kvalitet, og det skaber uden tvivl høj værdi for virksomheden, at have direkte forbindelser til Amazon selv.

Man kan altid kontakte Jonas Kapper for en start dialog omkring hvilke problemstillinger virksomheden står overfor og hvor man ønsker at bevæge sig hen.

• ecommerce
  • seo
  • b2b
  • konsulent
  • amazon

Bliv en del af Danmarks hurtigst voksende Amazon Community med +1300 medlemmer. Deltag i debatten, modtag sparring, bliv klogere og få hjælp fra andre virksomheder der sælger på Amazon.