Påskeæg på pind

Tre ideer til populære påskeæg. Hjemmerullede chokoladeæg med lækkert marcipanfyld er en hyggelig påsketradition. Børnene vil elske at være med, når der skal blandes og smages til - og ’når påskeægget sidder på en pind, får man ikke chokolade på fingrene eller tøjet’, siger mor.

Hindbær, citron og lakridspåskeæg

200 g Odense Marcipan
Skal af 1/4 citron
½ tsk. lakridspulver
100 g hvid chokolade til overtræk
Frysetørret hindbær og citronskal til pynt.

Ælt marcipan sammen med citronskal og lakridspulver. Del marcipanen i 8 lige store stykker og tril til æg. Overtræk med smeltet, tempereret hvid chokolade og pynt med hindbær og citronskal.

Påskeæg med hyldeblomst

250 g Odense Marcipan
1/4 dl hyldeblomstdrik, koncentreret
Flormelis
Hvid chokolade til overtræk
Farvet glasur og krymmel til pynt

Ælt marcipanen sammen med hyldeblomstsaft og lidt flormelis. Del marcipanen i 15 lige store stykker og tril til små æg. Overtræk med smeltet hvid chokolade, afkøl og pynt med dekorationsglasur og krymmel.

Påskeæg med karamel krokant

120 g sukker
100 g mandler
200 g Odense Marcipan
100 g Mørk Chokolade

Smelt sukker og tilsæt 100 g mandler. Hæld blandingen ud på et stykke bagepapir og lad krokanten afkøle, inden den hakkes i små stykker. Ælt marcipan sammen med krokant (gem gerne lidt til pynt). Del marcipanen i 8 lige store stykker og tril til æg. Overtræk med smeltet, tempereret mørk chokolade og drys med krokant.

Til redaktionen:

Ønskes opskriften fra Odense Marcipan anvendt i online medier, skal ”kilde: www.odense-marcipan.dk” fremgå som link.

• påskeæg
  • marcipan

Odense Marcipan er verdens førende producent af marcipan og marcipanrelaterede produkter. Firmaet er repræsenteret på alle markeder, hvor marcipan anvendes, og ODENSE er det største mærke i de skandinaviske lande. ODENSE produkterne er repræsenteret på bageri, food service og dagligvaremarkedet, og produkterne bliver i stort omfang anvendt i nydelsesmiddelindustrien af mange førende kage -og konfektureproducenter.

Gitte Elkær Bruun

Pressekontakt Marketingschef +45 63117200