OK er blandt landets bedste arbejdspladser

Energiselskabet OK med hovedkontor i Viby er blevet certificeret som et Great Place to Work, og de er hoppet ind på en flot fjerdeplads i den samlede konkurrence blandt store virksomheder.

Medarbejderne hos energiselskabet OK møder hver dag ind på en god arbejdsplads. For andet år i træk er OK nemlig blevet certificeret af Great Place to Work og har oven i købet forbedret sig markant siden sidste år.

Dengang blev det til en placering som nr. 40 i kategorien for mellemstore virksomheder. OK -familien er sidenhen vokset og har rundet 500 ansatte. Derfor kategoriseres det århusianske energiselskab som en stor virksomhed i år, og her blev det altså til en flot 4. plads på listen over Danmarks bedste arbejdspladser.

"Det er fantastisk, at vi opnår så flot et resultat, men selve placeringen i konkurrencen er faktisk ikke det vigtigste for os. Det er derimod de tilbagemeldinger, vi har fået fra vores medarbejdere. Det er deres feedback, som giver os et billede af, hvad der fungerer godt i det daglige samarbejde i OK, og hvad vi skal arbejde på at forbedre," siger René Tolbod, som er HR- og Kommunikationschef i OK, og fortsætter:

"Man kan sige, at den vigtigste konkurrence er den, vi har med os selv. For fra år til år skal vi gerne forbedre os og blive en endnu bedre arbejdsplads."

Tillidsfuld kultur
OK er en virksomhed med klare værdier, hvor arbejdsdagen er kendetegnet ved, at alle medarbejdere har frihed under ansvar og møder en høj grad af tillid fra ledelsen.

"I OK er vi glade for sport, og vi plejer at betragte os selv og vores arbejdsplads som et hold, hvor vi skal spille hinanden gode. Det gør vi ved at give den enkelte god plads og frie rammer i dagligdagen til at udvikle sig selv og sit ansvarsområde, og samtidig sikre en tæt dialog imellem ledere og medarbejdere samt adgang til relevant efter- og videreuddannelse," slutter René Toldbod.

Det er andet år i træk, at OK deltager i Great Place to Work, og energiselskabet er med igen i 2018.

• koncern
  • csr