Vigtigt med den rigtige smørelse

MR Skovservice, med adresse i Haderslev, blev grundlagt i 2002 af skoventreprenør Martin Riggelsen, som startede med selv at tage spade og motorsav med i skoven for at plante og beskære. Kunderne blev efterhånden flere og flere, og spade og motorsav fik derfor følgeskab af mere grej og store maskiner.

I dag er der 17 ansatte i MR Skovservice, og Martin Riggelsen har ikke længere tid til selv at tage opgaverne med maskinerne i skoven. Et område i vækst er pasningsaftaler og rådgivning til ejere af større skovområder. Det bruger han det meste af sin tid på.

”Vi får flere og flere henvendelser, som handler om rådgivning i forhold til pasning og aftaler, samt handel på træ. Kunderne er tilfredse og kan efter en årrække se den store værdi i vores måde at passe skovene på,” siger Martin Riggelsen. Han arbejder ud fra princippet, at det er bedre at trimme en skov hvert andet-tredje år frem for at rydde den hvert 10-15 år, som andre i branchen praktiserer.

Krav til produkterne

Den store forskel fra dengang, Martin Riggelsen startede MR Skovservice, og nu er maskinerne. De er langt mere avancerede i dag. Gennem årene har MR Skovservice også oplevet og tilpasset sig den udvikling på smøremiddelområdet, der kræves, når man arbejder i skoven.

”I dag er en hydraulikolie ikke ’bare’ en hydraulikolie,” siger Martin Riggelsen og fortsætter: ”Når vores arbejde foregår i skoven, stilles der miljøkrav til produkterne, som skal være bionedbrydelige. Og det er jo kun positivt, men derfor betyder det også rigtig meget, at min leverandør har ekspertisen til at rådgive, så vi anvender de rigtige produkter.”

”Derfor er det ekstra vigtigt, at vi har den rigtige leverandør. Vi får vores brændstof og smøremidler fra energiselskabet OK, der netop kan levere de rigtige produkter, men lige så vigtigt den service og rådgivning, som vi efterspørger. Den har OK i kraft af mange års erfaring på markedet,” siger Martin Riggelsen.

Om OK:

• OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab med hovedsæde på Åhave Parkvej i Viby J og beskæftiger cirka 600 medarbejdere.
  • OK tæller udover moderselskabet OK også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus.
  • OK omfatter mere end 660 tankstationer, 132 vaskehaller samt 72 Truck Diesel stationer, hvor vognmænd kan tanke døgnet rundt, fordelt over hele landet.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.
  • Foruden energiprodukterne sælger OK også mobiltelefoni og forsikringer.