Pressemeddelelse -

De svenske mobiloperatører indgår nyt samarbejde med PayEx - fælles løsning til mobile betalinger

4T (de svenske mobil-operatørers fælles selskab for mobile betalinger) har underskrevet en aftale med PayEx, for udvikling og drift af en omfattende tjeneste-infrastruktur til håndtering af mobile betalinger. Svenske mobilkunder vil ved lancering af tjenesten blive tilbudt en mobilkonto, der kan bruges til betalinger via SMS, applikationer og online.

Den nye tjeneste-infrastruktur gør det muligt at modtage mobile betalinger i alle kanaler. Tjenesten vil blive brugt til at sende penge mellem kunder, og det er også muligt at spore poster og transaktioner via mobiltelefonen eller online.

I mobilen bruges en sikker og brugervenlig applikation, der er udviklet i samarbejde med PayEx’ partner, Accumulate AB. De der sælger varer og tjenesteydelser, vil ved hjælp af denne mobile betalingsløsning blive tilbudt et stærkt alternativ til håndtering af kontanter eller kort.

”Vi har nu lagt fundamentet til et nyt, svensk mobilt betalingsmiddel, som til sommer vil være tilgængeligt for 97 procent af alle svenskere med et mobilabonnement. Med PayEx’ løsning kan vores kunder bruge både gamle mobiltelefoner, såvel som en moderne smartphone til betaling. Kunden kan vælge flere forskellige måder at modtage penge til hans/hendes konto” siger Johan Ragnevad, Adm. Dir. for 4T Sverige AB.

4T Sverige AB er et nyetableret selskab for mobile betalingstjenester i Sverige. Virksomheden er ejet af de fire mobiloperatører Telia, Tele2, Telenor og 3. Lanceringen finder sted i sommeren 2012. Selskabets tjenester vil blive markedsført under et nyt brand, som vil blive offentliggjort inden længe.

”PayEx lancerede allerede i 2009 en løsning til mobile betalinger. Den er siden blevet udviklet til en komplet infrastruktur for håndtering af mobile betalinger, - mellem mennesker, på internettet, i butikker, automater, og især for mobile hjemmesider, applikationer og SMS. Vi er meget stolte af at 4T valgte PayEx som deres leverandør, og ser nu muligheden for at etablere en standard i det mobile marked for betalinger” siger Raymond Klavestad, forretningsområdechef for mobile betalinger hos PayEx.

For mere information eller pressebilleder kontakt venligst:

Johan Ragnevad, adm. direktør, 4T Sverige AB

Raymond Klavestad, forretningsområdechef PayEx.

• Økonomi, finans

• mobilbetalning
  • 4t
  • telenor
  • tele2
  • telia
  • betalingsterminaler
  • diners
  • mobiltjänster
  • visa

Siden 1972 har PayEx tilbudt nordiske virksomheder, operatører og banker at fokusere på deres kerneforretning ved at tilbyde outsourcing af betalingsprocesser. PayEx er i dag en af de førende virksomheder i de nordiske lande inden for betalingstjenester - fra POS terminaler, Internet - og mobil betaling til faktura, finansiering og inkassotjenester.

Pressekontakt Vice President, Sales & Marketing +46 70 314 37 37