Maskinstyring er ikke bare for store maskiner

De mindre gummihjulslæssere, gravemaskiner og multiterrænlæssere kan med stor fordel monteres med maskinstyring. På årets Have & Landskabs messe sætter Pon Equipment derfor ekstra fokus på maskinstyring på de mindre maskiner.

- Der er mange opgaver, som udføres af de mindre maskiner, som kan gøres mere produktivt og rationelt, hvis de har fået monteret maskinstyring. En multiterrænlæsser med skovl, grader og maskinstyring er hurtigere og mere effektiv til at anlægge fx en boldbane eller et parkeringsanlæg, siger Allan Pihl, Sales Manager i Pon Equipment.

Alle har ret til maskinstyring
Maskinstyring er således ikke bare for de store maskiner. Der er også mange muligheder for de mindre maskiner. Pon Equipment har derfor valgt at tage en multiterrænslæsser monteret med maskinstyring med på årets Have & Landskab, så de besøgende får lejlighed til at se og høre om gevinsten ved maskinstyring.

Hurtigt og effektivt
En af de entreprenører, der har set ”fidusen” ved maskinstyring på mindre maskiner, er anlægsvirksomheden OKNygaard.

- Vi bruger vores Cat 299 skidsteer med grader og maskinstyring, når vi fx skal lave afretning af parkerings- og gangarealer med stabilgrus. Der er ingen spild, og det giver et utroligt flot resultat. Eller til opbygning af en cykelsti. Her ville en almindelig grader være for stor og afretning med en gravemaskine ville tage noget længere tid og give et mindre præcist resultat sammenlignet med 299`eren, siger projektchef Morten Petersen, OKNygaard.

Udover multiterrænlæsseren kan du blandt andet også opleve minigravere og gummihjulslæssere på Pon Equipments stand.

• Videnskab, teknik

• minigraver
  • gummihjulslæsser
  • skidsteer
  • have & landskab 15

Klik her og gå til Pon Equipments hjemmeside
Klik her og gå til Pon Equipments facebookside
Klik her og gå til Pon Equipments youtube-kanal

Som forhandler af Caterpillars entreprenørmaskiner arbejder Pon Equipment A/S med branchens største produktprogram - og vi har også maskinen til dig. Caterpillars produktprogram, med mere end 300 maskinmodeller, sætter standarden for branchen - med den bedste produktsupport og løbende introduktion af nye og opdaterede produkter. Med afsæt i tre kvaliteter - troværdighed, vedholdenhed og langsigtede kunderelationer - har Pon Equipment A/S siden 1967 varetaget forhandlingen af Cat maskiner i Danmark, Grønland og på Færøerne.