Tung dreng fylder rundt

Den første produktion af 988 knækstyrede læssemaskiner rullede ud fra Caterpillar fabrikken i 1963. Læssemaskine med en kapacitet på 3,8 m3 blev drevet af en seks-cylindret Cat® D343 dieselmotor. Oprindeligt blev maskinen udrustet med 300 hestekræfter, men dette tal steg til 325 i 1968. På dette tidspunkt voksede læssekapaciten også til 4,6 m3.

(Billede 1, 988)
I sommeren 1963 blev ​​988 gummihjulslæsseren fremhævet i den lokale Caterpillar avis, Cat Folks®. Da den første 988’er rullede ud af fabrikken, var det den fjerde model i Caterpillars linje af læssemaskiner på hjul. Den var udstyret med en 300 hestekræfters Cat dieselmotor og havde en tre-trins powershift transmission.

(billede 2: 988B)
Cat 988B øgede produktiviteten i miner over hele verden i 1978. I Australien så man en 25% produktionsstigning i lastning. I USA rapporterede man om at man kørte med 1500 tons om dagen.

(billede 3, 988G)
Med maksimal lasteydeevne - i banken eller i pit - gav 988G kraft, pålidelighed og effektivitet. Med mere kraft (50 tons), mere komfort (38% mere kabineplads og 60% mere udsyn), større hastighed (475 hestekræfter) og mere effektivitet (6,5% hurtigere cyklus) end 988F, var 988G den mest produktive maskine i sin klasse, mens den blev bygget fra 2001 til 2005.

I hårde omgivelser er 988H læssemaskinen designet til enhver opgave. Siden 1963 har Cat med sine store gummihjulslæssere hjulpet flere kunder end nogen andre producenter i denne gummihjulslæsser størrelsesklasse.

(billede 4, 988K)
Siden 1963-modellen blev introduceret, har Cat 988 gummihjulslæsser hjulpet flere kunder end nogen anden model i sin klasse. Vi fortsætter denne arv med den innovative 988K, som kombinerer lang levetid og den pålidelighed, du forventer fra Caterpillar, med den forbedrede brændstoføkonomi og ydelse, du kræver.

• Licitation, maskiner

• cat