Tung dreng fylder rundt

Pressemeddelelse   •   Jul 12, 2013 08:26 CEST

Den første produktion af 988 knækstyrede læssemaskiner rullede ud fra Caterpillar fabrikken i 1963. Læssemaskine med en kapacitet på 3,8 m3 blev drevet af en seks-cylindret Cat® D343 dieselmotor. Oprindeligt blev maskinen udrustet med 300 hestekræfter, men dette tal steg til 325 i 1968. På dette tidspunkt voksede læssekapaciten også til 4,6 m3.

(Billede 1, 988)
I sommeren 1963 blev ​​988 gummihjulslæsseren fremhævet i den lokale Caterpillar avis, Cat Folks®. Da den første 988’er rullede ud af fabrikken, var det den fjerde model i Caterpillars linje af læssemaskiner på hjul. Den var udstyret med en 300 hestekræfters Cat dieselmotor og havde en tre-trins powershift transmission.

(billede 2: 988B)
Cat 988B øgede produktiviteten i miner over hele verden i 1978. I Australien så man en 25% produktionsstigning i lastning. I USA rapporterede man om at man kørte med 1500 tons om dagen.

(billede 3, 988G)
Med maksimal lasteydeevne - i banken eller i pit - gav 988G kraft, pålidelighed og effektivitet. Med mere kraft (50 tons), mere komfort (38% mere kabineplads og 60% mere udsyn), større hastighed (475 hestekræfter) og mere effektivitet (6,5% hurtigere cyklus) end 988F, var 988G den mest produktive maskine i sin klasse, mens den blev bygget fra 2001 til 2005.

I hårde omgivelser er 988H læssemaskinen designet til enhver opgave. Siden 1963 har Cat med sine store gummihjulslæssere hjulpet flere kunder end nogen andre producenter i denne gummihjulslæsser størrelsesklasse.

(billede 4, 988K)
Siden 1963-modellen blev introduceret, har Cat 988 gummihjulslæsser hjulpet flere kunder end nogen anden model i sin klasse. Vi fortsætter denne arv med den innovative 988K, som kombinerer lang levetid og den pålidelighed, du forventer fra Caterpillar, med den forbedrede brændstoføkonomi og ydelse, du kræver.

Kommentarer (0)