Udlændingeret

Udlændingelovgivningen ændres oftere end vi andre skifter underbukser

Udlændingeloven ændres for ofte

Der er nu bred enighed fra flere sider, hvor alle mener, at Udlændingeloven ændres for ofte. 62 gange er der foretaget væsentlige ændringer i lovgivningen, og flere eksperter mener, at dette er et problem.

Selve ændringerne i lovstoffet er som sådan ikke et problem. Det er i hvert fald ikke noget, vi forholder os til i dette indlæg. Problemet bunder i hyppigheden af ændringer. Hver gang der ændres noget i lovgivningen, skal udlændingene sætte sig ind i lovstoffet igen - og ofte er man slet ikke klar over, at der er blevet foretaget ændringer.

De mange ændringer i lovgivningen gør det svært for udlændinge at sætte sig ind i lovgivningen, og det hele processen bliver til en stor jungle. Specielt hvis man som udlænding, skal forberede sig på en migration, kan det være frustrerende med lovstof, der hele tiden ændres af regeringen.

Advokater har travlt med at holde sig opdateret på området

Selv fra advokaternes side kan de mange ændringer mærkes. De bruger en pæn rum tid på hele tiden at holde sig opdateret på de nye ændringer, så de dermed kan sikre kvaliteten i deres juridiske rådgivning. Hos advokaterne forstår man udmærket frustrationen hos udlændingene, og kan kun opfordre til at søge juridisk rådgivning, så man er sikker på, at man forstår gældende lovgivning.

Få hjælp til udlændingeret.