Online prissammenligning HITTER

Næsten TO millioner danskere tjekker hver måned priser inden de handler og gør dermed www.pricerunner.dk til et af de allerstørste online sites i Danmark. Samtidigt sparer forbrugerne nemt mellem 20 og 40 procent, når de shopper.

Vi er blevet en nation af bevidste forbrugere, der jævnligt tjekker priser, før vi handler. Væksten i antallet af danskere, der sammenligner priser før de handler såvel online som i en fysisk butik, er steget markant de seneste tre år.

”Forklaringen er lige så enkel som den er god,” siger Martin Andersen, der er direktør for Danmarks største online prissammenligningstjeneste PriceRunner med hovedsæde i Nykøbing på Falster. ”Forbrugerne har opdaget, at der er mange penge at spare ved at sammenligne priserne inden de handler samt at det er nemt at lave sammenligningen.”

Martin Andersen var med til at grundlægge PriceRunner for 15 år siden, og er stadig virksomhedens direktør.

Prissammenligningstjenesten findes udover Danmark i Sverige, Tyskland, England, Østrig og USA.

Han har sat det som en mission for PriceRunner, at forbrugerne døgnet rundt skal opleve, at PriceRunner hjælper dem til at gøre en god handel.

”Vi skal hjælpe forbrugerne til at blive bedre forbrugere så de altid kan gøre den bedste handel. Derfor har vi alle priser, produkter og butikker på PriceRunner,” siger Martin Andersen, direktør for PriceRunner.

Prissammenligningen på PriceRunner er både på produkter solgt online såvel som i fysiske butikker. I de første år af PriceRunners levetid var det primært elektronik og mobiltelefoner, der kunne sammenlignes priser på. I dag kan forbrugerne finde priser på alle former for produkter dog ikke dagligvarer.

Tøj, sko, smykker, parfume, legetøj og alt til hus og have er produktgrupper, der nærmest er eksploderet de seneste år. Det er alle produkter og butikker, der er med i PriceRunners prissammenligning, og det er med til at gøre tjenesten unik.

”Vi har udviklet os kolossalt meget de seneste år, og har oplevet en stor vækst i antallet af danskere, der bruger os, når de handler på nettet eller i en almindelig butik,” siger Martin Andersen, direktør for PriceRunner.

Den seneste opgørelse over internet trafik viser, at PriceRunner er det 8. største website i Danmark med næsten 2 millioner månedlige brugere, der i gennemsnit besøger prissammenligningstjenesten 2 gange om måneden.

Virksomheden har som konsekvens af den store vækst måtte udvide bemandingen på kontoret i Nykøbing med hele 8 stillinger her ved årsskiftet.

• pricerunner
  • pristjek