Årets Ejerleder 2016 i Nordjylland: ”Et ord, er et ord”

Ejerlederne bag Jobi Værft A/S, Jesper Faurholt Jensen og Bjarke Faurholt, har netop vundet prisen som Årets Ejerleder 2016 i Nordjylland for deres succesfulde væksteventyr. Prisen blev overrakt ved en velbesøgt kåring hos Nykredit i Aalborg.

De to ejerledere og brødre Jesper Faurholt Jensen og Bjarke Faurholt står i spidsen for Jobi Værft A/S. Værftet i Strandby tilbyder førsteklasses traditionelt håndværk, som er innovativt og omkostningseffektivt inden for skibsværft, veteranskibe, husbåde og specialopgaver, hvor de primært tager sig af reparations- og vedligeholdelsesopgaver. Brødrene har begge en håndværksmæssig uddannelse og en stor passion for at videregive det gode håndværk til nye generationer ved blandt andet at have mange lærlinge i virksomheden.

”Det har været et stærkt felt i Nordjylland i år, og det var derfor en særlig fornøjelse at overrække prisen til Jesper Faurholt Jensen og Bjarke Faurholt, der har formået at skabe en imponerende vækst i Jobi Værft,” udtaler Marianne Fog Jørgensen, partner hos PwC i Aalborg, og fortsætter:

”Med en stærkt kombination af høj kvalitet og service i alt, hvad de laver, og et værdisæt, hvor ”et ord, er et ord”, og hvor der leveres til tiden, har brødrene skabt en imponerende vækst, siden de overtog værftet i Strandby. Dét, sammen med en realistisk, men ambitiøs strategi for fortsat vækst, gør dem til de helt rette vindere af Årets Ejerleder i Nordjylland.”

Investeringer skal sikre fremtidig vækst
Hos Jobi Værft løser man opgaverne med stor passion og lyst til at give håndværket videre til kommende generationer. Virksomheden har været i flot vækst siden begyndelsen, og de to ejerledere kigger fremad og laver mange investeringer for at fremtidssikre virksomheden.

”De to ejerledere ser meget fremad, har klare visioner og foretager mange investeringer for at fremtidssikre virksomheden. Desuden er der en klar plan for, hvilke investeringer der skal foretages for at muliggøre vækstplanerne,” fortæller Henrik Lybæk Christensen, viceregionsdirektør i Nykredit, og fortsætter:

”Jesper og Bjarke har desuden en evne og lyst til at videreføre deres eget værdisæt ud til hver medarbejder ved selv at være synlige på ”gulvet”. Derudover har begge brødre en passion og et stort ønske om at videreføre det gode håndværk til nye generationer. Det gør de bl.a. ved hele tiden at have mange lærlinge ansat, ligesom de ønsker at være en vigtig faktor i lokalsamfundet.”

Hos Dansk Erhverv er man også imponeret over vinderen af Årets Ejerleder i Nordjylland, som er et fantastisk eksempel på dygtige ejerledere, der tænker fremad og hele tiden har fokus på målet og kvaliteten i det, som bliver udført.

”De har fokus på langvarige relationer med deres kunder og er i løbende dialog, så eventuelle udfordringer kan tages i opløbet. De to ejerledere har formået at skabe en virksomhed, hvor ord som relationer, ansvarlighed, kvalitet og godt håndværk er i højsædet, og det er bestemt en pris værdig,” fortæller Sigurd Schou Madsen, politisk konsulent i Dansk Erhverv.

De stærke konkurrenter
Jobi Værft A/S er ikke den eneste virksomhed i Nordjylland med et flot resultat. De øvrige finalister var:

Jesper Panduro fra Skagerak Denmark A/S i Aalborg

Ejerleder Jesper Panduro står i spidsen for Skagerak Denmark, som han i 2005 opkøbte sammen med den daværende salgsdirektør, men overtog helt i 2010. Skagerak er en familieejet virksomhed, grundlagt i 1976, der er skabt med en stor kærlighed til træ og fokus på kvalitet, som stadig gælder den dag i dag, hvor virksomheden har vokset sig til et stort, moderne designbrand.

Claus Madsen, Jan Fischer Rømer, Bo Lysegaard, Jakob Holm, Poul Erik Klattrup og Palle Simonsen fra uni-way A/S i Aalborg Øst

Uni-way ejes og ledes i dag af seks ejerledere, som alle er speditører. Uni-way er et danskejet transport- og speditionsfirma, som tilbyder alle former for transport og spedition, herunder blandt andet luftfragt og særtransport. Firmaet blev etableret i 1992 som følge af en fusion mellem transportfirmaerne Unifragt ApS og Scan-Way A/S.

Kontakt
For yderligere information kontakt PR Manager Malene Billund fra PwC på mobil 5133 2378 eller Pernille Plougheld fra Nykredit på mobil 3045 1006.

Fakta om Årets Ejerleder 2016 og Årets Temapris 2016
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag prisen, som uddeles for 13. gang. Ved regionskåringerne uddeles i hver region en pris til Årets Ejerleder og en temaprisvinder. Temaprisen uddeles på baggrund af årets tema: Kundefokusering.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 10. november 2016 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Som noget nyt uddeler vi ved landskåringen også en særlig Hæderspris til en ejerleder, som gennem en lang årrække har haft en betydende indflydelse på dansk erhvervsliv og er indbegrebet af, hvad det vil sige at være ejerleder.

Juryen består af repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC og sidste års vindere.

Tidligere landsvindere
Anders Byriel fra Kvadrat A/S (2015) Susanne Hessellund fra Bel Air Aviation A/S (2014), Thomas Dinesen fra Dinesens Floors (2013), Peter Eriksen fra Nilpeter A/S (2012), Jørgen Hallundbæk fra Welltec A/S (2011), BK Engineering A/S (2010), KM Telecom A/S (2009), Webtop A/S (2008) og Expo-Net Danmark A/S (2007).

• bjarke faurholt
  • jesper faurholt jensen