​Årets Temapris 2016 i Sydjylland: Helhedsoplevelsen er essentiel

Passioneret jæger og ejerleder Jens Jensen Pedersen har netop vundet Årets Regionale Temapris 2016 i forbindelse med kåringen af Årets Ejerleder 2016. I spidsen for Østjysk Våbenhandel A/S har han skabt et stærkt eksempel på fremtidens detailoplevelse med troværdige kundeoplevelser.

I år overrækkes for første gang en temapris i forbindelse med Årets ejerleder 2016 til den virksomhed, som har udvist et exceptionelt kundefokus. Temaprisen er baseret på PwC’s CXO SMV Survey 2016*, der viser, at kundefokusering og -tilfredshed topper listen over SMV’ernes vigtigste fokusområder i året.

”Jens Jensen Pedersen formår at bygge en helhedsoplevelse for kunden med Østjysk Våbenhandel A/S. Han selv og virksomhedens medarbejdere har alle en stor viden og passion for våben og tilbehør. Selv personer uden interesse for jagt får en fantastisk oplevelse hos Østjysk Våbenhandel,” fortæller Henrik Forthoft Lind, partner hos PwC.

Østjysk Våbenhandel er en danskejet familievirksomhed etableret i 1976 af Jens Pedersen, som i dag ejes af familien Pedersen. Østjysk Våbenhandel tilbyder tilbehør og våben til jagt, fiskeri og landbrug og beskæftiger 28 fuldtidsansatte – alle med en passion og erfaring inden for feltet.

”Det er vigtigt for Jens Jensen Pedersen at skabe en unik kunde- og helhedsoplevelse, og det har han formået med Østjysk Våbenhandel, som tiltrækker kunder fra hele Danmark, men også landene rundt omkring Danmark,” siger Mogens B. Sørensen, regionsdirektør i Nykredit Syddanmark, og fortsætter:

”Hans store passion for våben skinner tydeligt igennem, og det er vigtigt for ham at sætte kunderne i centrum og lytte til deres behov. Han holder sig konstant opdateret på alt det, som relaterer sig til hans forretning – både inden for våbenlove, men også i forhold til at være til stede online og tænke det ind i forretningsplanen. Derfor kan han også give den bedste samlede oplevelse for sine kunder.”

Det var også med kunden i fokus, at Jens Jensen Pedersen valgte at bygge et markant domicil ud til motorvejen, på trods af at hans rådgivere var uenige i planen. Men ejerlederen er ambitiøs og det nye domicil, hvor der blandt andet er et møderum indrettet som jagtstue, er en stor succes i dag og har skabt nye rammer for vækst i virksomheden.

”Jens Jensen Pedersens store passion og særlige drive har en afsmittende effekt i alle dele af virksomheden. Han har en særlig evne til at sætte sig ind i kundernes ønsker og er drevet af at give dem unikke oplevelser, som de gerne rejser langt for. Det er opskriften på succes, og det er derfor en ære at overrække temaprisen til en ejerleder som ham,” siger Sigurd Schou Madsen, politisk konsulent i Dansk Erhverv.

Årets Ejerleder 2016 i Sydjylland
Prisen som Årets Ejerleder 2016 i Sydjylland gik til Sjølund A/S. Ejerleder Søren Ravn overtog Sjølund A/S efter en stilling som eksportchef i virksomheden, og i 2007 overtog han også alle aktier i selskabet. Søren Ravn er uddannet inden for smede- og teknikerfaget og kendte allerede virksomheden fra sin studietid. Relationen til virksomheden styrkede han gennem årene og fik dermed indgående kendskab til kunderne og Sjølunds potentiale. Det har givet ham et stærkt afsæt til at skabe vækst i virksomheden. Sjølund A/S tilbyder valsning af komponenter til komplicerede produkter, som fx tog og vindmøller, og har et stort fokus på høj kvalitet og den bedste kundeservice hver gang.

Fakta om Årets Ejerleder 2016 og Årets Temapris 2016
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag prisen, som uddeles for 13. gang. Ved regionskåringerne uddeles i hver region en pris til Årets Ejerleder og en temaprisvinder. Temaprisen uddeles på baggrund af årets tema: Kundefokusering.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 10. november 2016 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Som noget nyt uddeler vi ved landskåringen også en særlig Hæderspris til en ejerleder, som gennem en lang årrække har haft en betydende indflydelse på dansk erhvervsliv og er indbegrebet af, hvad det vil sige at være ejerleder.

Juryen består af repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC og sidste års vindere.

*I PwC’s CXO SMV Survey 2016 har små og mellemstore virksomheder (SMV’er) fra det brede ledelseslag (CXO) delt deres viden. Survey’en er gennemført via online- og telefoninterviews fra 5. februar til 11. marts 2016, og vi har fået svar fra ca. 600 danske CXO’er, som giver deres vurdering af de forhold, som optager dem og deres virksomhed i det kommende år – herunder fokusområder, investeringsområder, bekymringer mv. Vi har taget udgangspunkt i et bredt udsnit af danske virksomheder.

• østjysk våbenhandel a/s
  • jens jensen pedersen