Årets temaprisvinder 2016 sætter kulør på hverdagen med unikke kundeoplevelser

Siden 1998 har ejerlederen bag RICE A/S, Charlotte Gueniau, skabt unikke oplevelser for sine kunder. For denne indsats har hun i dag fået overrakt temaprisen i forbindelse med Årets Ejerleder 2016 hos PwC. Hun hyldes for sit nærvær over for kunderne og sit farverige univers, som sætter kulør på kundernes hverdag.

Vinderen af Årets Temapris 2016 er Charlotte Gueniau, som står bag den danske interiør- og accessories-virksomhed RICE A/S, der med farverige designs sætter kulør på kundernes hverdag. Idéen til RICE opstod under en frokost med Charlottes mand og en skolekammerat langt ude på landet i Frankrig. Siden har Charlotte udviklet RICE fra at være en dygtig og anerkendt interiørvirksomhed til en mangesidet forretning, som hele tiden bevarer den røde tråd tilbage til grundstenen i virksomhedens filosofi: Fun, funky & functional.

”Charlotte Gueniau har vundet Årets Temapris 2016, fordi hun har udviklet en mangesidet virksomhed, der skaber en helhedsoplevelse for kunden. Derudover er kundefokusering og -tilfredshed et løbende omdrejnings- og udviklingspunkt hos RICE,” fortæller Jesper Møller Langvad, partner og SMV-markedsleder i PwC, og fortsætter:

”Hun lægger mange kræfter i at skabe ekstraordinære kundeoplevelser, som er autentiske og unikke, og hun gør en dyd ud af at opbygge et tæt forhold til sine kunder.”

Senest har RICE udviklet RICETERIA, som kombinerer en café med en RICE-butik, så kunderne kan opleve, hvordan produkterne anvendes. Konceptet giver kunderne en fuldendt oplevelse i det farverige univers, som RICE ønsker at skabe, og som er med til at opbygge den unikke kundeoplevelse, der er essentiel for virksomheden.

”RICE med Charlotte Gueniau i spidsen er en yderst velfortjent vinder af årets temapris om kundefokus. Hun ikke bare leder RICE med stor grad af innovation og entusiasme, men hun giver meget af sig selv – ikke mindst ved også at invitere kunderne hjem i privaten,” siger Mogens B. Sørensen, regionsdirektør i Nykredit.

Hos Dansk Erhverv istemmer politisk konsulent Sigurd Schou Madsen:

”Charlotte Gueniau har et godt indblik i sine kunders behov og får dermed skabt nogle unikke koncepter og produkter, som skiller sig ud. Virksomheden udvikler og fornyer sig konstant inden for deres farverige univers og formår samtidig at bevare den ekstraordinære kundeoplevelse. RICE er derfor den helt rette vinder af Årets Temapris 2016.”

De bedste fra 7 regioner

Med i finalen om at vinde Årets Temapris 2016 var følgende ejerledere, der var udvalgt af juryen som de bedste fra syv regioner.

• Nordjylland: Inge Thomsen og Jacob Meulengracht, 2have a/s
  • Østjylland: Michael Gadeberg og Søren Bunk, ejerlederne bag Dansk IngeniørServiceA/S
  • Vestjylland: Ejgild Nørgaard Christensen, STS Biler A/S
  • Sydjylland:Jens Jensen Pedersen, Østjysk Våbenhandel A/S
  • Fyn: Charlotte Gueniau, RICE A/S
  • Sjælland: Carsten Kenneth Jensen, CKJ Steel A/S
  • Hovedstaden: René Engskov, Sahva A/S

Årets Ejerleder 2016
Prisen som Årets Ejerleder 2016 gik til ejerlederne Marie-Louise og Lars Bjerg, der står i spidsen for Mountain Top Industries ApS, som udvikler og producerer tilbehør til pick-up-biler. De har vist fremsynethed og uovertrufne egenskaber som ledere samt været fantastiske til at fokusere på såvel produktet som markedet og har dermed skabt en virksomhed med høj vækst. Virksomheden er familieejet, og design, udvikling og produktion foregår i Frederikssund.

Årets Hæderspris 2016
Prisen gik til Lars Larsen, grundlægger og ejer af JYSK A/S, for sin betydende indflydelse på dansk erhvervsliv gennem en lang årrække. Han har formået at udvikle sin virksomhed fra en enkelt århusiansk butik til i dag at have flere end 2.4oo butikker fordelt i 43 lande, flere end 20.000 ansatte og en imponerende omsætning på godt og vel 22 mia. kr., og tilmed er han blevet indbegrebet af det at være ejerleder samt et velkendt ansigt i den brede danske befolkning, ikke mindst ved at han også selv har markedsført firmaet.

Kontakt
For yderligere information kontakt PR Manager Malene Billund fra PwC på mobil 5133 2378 eller Pernille Plougheld fra Nykredit på mobil 3045 1006.

Fakta om Årets Ejerleder 2016 og Årets Temapris 2016
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag prisen ’Årets Ejerleder’, som uddeles for 13. gang.

For første gang blev der overrakt en temapris i forbindelse med Årets Ejerleder 2016 til den virksomhed, som har udvist et exceptionelt kundefokus. Temaprisen er baseret på PwC’s CXO SMV Survey 2016*, der viser, at kundefokusering og -tilfredshed topper listen over SMV’ernes vigtigste fokusområder i året.

Som noget nyt blev der ved landskåringen også uddelt en særlig Hæderspris. Prisen gik til Lars Larsen, grundlægger og ejer af JYSK A/S, for sin betydende indflydelse på dansk erhvervsliv gennem en lang årrække.

Juryen består af repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC og sidste års vindere.

*I PwC’s CXO SMV Survey 2016 har små og mellemstore virksomheder (SMV’er) fra det brede ledelseslag (CXO) delt deres viden. Survey’et er gennemført via online- og telefoninterviews fra 5. februar til 11. marts 2016, og vi har fået svar fra ca. 600 danske CXO’er, som giver deres vurdering af de forhold, som optager dem og deres virksomhed i det kommende år – herunder fokusområder, investeringsområder, bekymringer mv. Vi har taget udgangspunkt i et bredt udsnit af danske virksomheder.

• undersøgelser
  • nykredit