PwC støtter med bidrag til Danmarks Indsamling 2017

PwC har doneret 250.000 kr. til Danmarks Indsamling 2017. Herudover er vi glade for, at vores medarbejdere og relationer af huset har engageret sig aktivt i indsamlingen og har bidraget med yderligere 58.392 kr, som PwC har valgt at fordoble, således at vi samlet har doneret 366.784 kr. til Danmarks Indsamling 2017.

Danmarks Indsamling sætter i år fokus på alle de børn, der lider af fejl- eller underernæring, men som sjældent når nyhedsfladen i konkurrence med krig og andre naturkatastrofer. PwC ønsker med sin donation at vise et engagement over for børn og unge og give sit bidrag til en af verdens globale udfordringer, som kun kan løftes i fællesskab. Ud over donationen på 250.000 kr. er vi meget taknemmelige for, at PwC’s medarbejdere og relationer af huset har engageret sig aktivt i indsamlingen og bidraget med 58.392 kr., som PwC har valgt at fordoble.

”Vi, vores medarbejdere og andre relationer har sammen med en lang række andre virksomheder og danskere støttet op om Danmarks Indsamling 2017, og vi er rigtig glade for se det fælles engagement, der har været om indsamlingen i år. Det vil vi gerne sige dem tak for,” fortæller Mogens Nørgaard Mogensen, Senior Partner og adm. direktør i PwC, og fortsætter:

”I PwC er vi bevidste om, at vi som virksomhed, arbejdsplads og samfundsaktør spiller en vigtig rolle. Ikke alene i forhold til vores rolle som revisor og rådgiver i relation til mange, væsentlige beslutninger i erhvervslivet, men også i forhold til vigtige, globale problemstillinger og udfordringer, som vi kun kan løse i fællesskab som samfund.”

Fokus på det enkelte menneske
I PwC har vi et særligt fokus på det enkelte menneske og talentets mulighed for at udfolde sig.

”Vores forretning bygger på at kunne tiltrække unge, dygtige og talentfulde mennesker. Derfor føler vi en særlig forpligtelse over for børn og unge, som vi skal bygge vores fremtid på. Med den rette støtte og udvikling tror vi på, at alle kan realisere deres potentiale, og alle fortjener gode rammer omkring sig,” siger Mogens Nørgaard Mogensen.

Dette er også baggrunden for, at PwC også støtter f.eks. Løkkefonden og Mary Fonden, der hjælper henholdsvis drenge på kanten og børn i kampen mod mobning og ensomhed. Derudover er PwC engageret i at fremme diversitet i erhvervslivet gennem Danish Diversity Council.

Samlet donerede danskerne 90.061.627 kr. til Danmarks Indsamling 2017.

For yderligere information kontakt kommunikationschef Pernille Stokholm Bøg på mobil 5183 7948.