PwC styrker sin tilstedeværelse over for den finansielle sektor

PwC køber First Treasury og styrker dermed sin tilstedeværelse i den finansielle sektor yderligere. Opkøbet er således med til at cementere PwC’s unikke position som markedsførende inden for serviceydelser til den finansielle sektor og forventer for andet år i træk at fordoble sin omsætning inden for sektoren.

First Treasury bliver pr. 1. februar 2017 en del af PwC’s forretningsenhed Financial Services (FS), der med opkøbet styrker den i forvejen unikke ydelsespallette til den finansielle sektor. PwC fordoblede i seneste regnskabsår sin omsætning inden for den finansielle sektor og forventer med opkøbet at fordoble sin omsætning for andet år i træk.

”Vi glæder os meget til at kunne tilbyde vores kunder hele paletten af ydelser inden for finansielle services. Med First Treasury ombord styrker vi vores ekspertviden inden for finansielle systemer, data warehouse og myndighedsrapportering – som komplementerer vores eksisterende ydelser til vores kunder,” fortæller Klaus Berentsen, leder af FS og partner i PwC.

First Treasury kommer til at indgå i PwC’s team på over 100 partnere og medarbejdere, der leverer ydelser til den finansielle sektor. Ud over den nye serviceydelse inden for finansielle systemer tæller ydelsespaletten finansielle serviceydelser inden for revision, skat, rådgivning, aktuar, teknologi, risk og compliance samt real estate.

”Den finansielle sektor er i høj grad optaget af compliance og den digitale udvikling. Der er sket store ændringer på få år, og mange finansielle virksomheder ligner i dag mere it-virksomheder. Derfor er vi glade for at styrke vores ydelser inden for finansielle systemer, data warehouse og myndighedsrapportering til den finansielle sektor,” fortæller Klaus Berentsen.

Ydelserne inden for finansielle systemer, som PwC nu opruster med, dækker bl.a. områderne asset-, risk- og treasury management, capital markets, systemkonfigurering, it-arkitektur , data warehouse og regulatorisk rapportering.

”Vi vil med udvidelsen blive endnu stærkere rustet til at rådgive den finansielle sektor om at blive compliant i den digitale verden, hvor der i stigende grad konkurreres på pris, kundeoplevelser og digitale services,” forklarer Klaus Berentsen.

Tidligere adm. direktør for First Treasury, Niels Larsen, ser frem til at blive en del af PwC:

”Mine kolleger og jeg ser frem til at fortsætte en fokuseret indsats med at yde rådgivning til den finansielle sektor sammen med nye, dygtige kollegaer – og ikke mindst i et stærkt samarbejde med vores kunder,” fortæller Niels Larsen, partner i PwC.

Niels Larsen var med til at etablere First Treasury i 2001 og har leveret service til mere end 130 kunder, som bl.a. tæller en række af de største finansielle virksomheder samt treasury/finans afdelinger i større internationale ikke finansielle virksomheder. Han har mere end 23 års erfaring inden for rådgivning og har tidligere været ansat hos bl.a. SimCorp og Deloitte.

PwC har de seneste regnskabsår skabt markant vækst inden for sektoren, hvor mange finansielle virksomheder har valg PwC som revisor og/eller rådgiver.