Tradono vinder prisen som Årets Væksteventyrer 2016

Mads Aarøe Mathiesen, Martin George Suhr Madsen, Rasmus Hovøre Andersen og Nicklas Skov Pape, som står bag Tradono, har netop vundet prisen som Årets Væksteventyrer ved prisuddelingen ’IVÆKSTprisen 2016’. Prisen blev uddelt ved en velbesøgt kåring hos PwC i Hellerup.

IVÆKSTprisen er iværksættermiljøets pris og uddeles af IVÆKST, bestående af partnerkredsen Google, ASE, CODAN og PwC. Prisen som Årets Væksteventyrer gives til den virksomhed eller person, der i det seneste år har arbejdet sig frem til stor vækst.

Prisen gik til Mads, Martin, Rasmus og Nicklas, der står bag den danske start-up virksomhed Tradono, som er et digitalt loppemarked eller markedsplads, der blev lanceret i oktober 2014. Fem-kløveren har sammen udviklet denne virtuelle markedsplads, der gør det muligt at holde loppemarked på smartphonen, og som ved at aktivere køber og sælger gennem en række sociale tiltag er blevet en stor succes.

”Tradono er trods store etablerede spillere i branchen blevet markedsledende inden for Female Fashion-kategorien i 2016 på rekordtid. På blot en enkelt år har Tradono oplevet en flot vækst af brugere. De er derfor velfortjente vindere af prisen som Årets Væksteventyrer,” sagde Jesper Møller Langvad, partner og SMV-markedsleder i PwC, da han overrakte prisen til de glade vindere.

Tradono har i den grad udfordret de eksisterende koncepter indenfor brugt salg. App’en adskiller sig fra andre online markedspladser, ved at brugerne ikke søger efter specifikke varer, men i stedet surfer efter, hvad der er til salg i nærheden. Tradono er således både en digital markedsplads og fungerer som et socialt medie, som brugeren dagligt kan gå ind og tjekke.

”Med et fokus på en større og bredere målgruppe har 2016 været et skelsættende år for virksomheden, hvor drømmen om at etablere sig i Schweiz, Holland og senest Belgien bl.a. er blevet en realitet. Det har været noget af et væksteventyr,” tilføjer Jesper Langvad Møller og ønsker tillykke med prisen.

Om prisen
IVÆKSTprisen uddeles hvert efterår og er folkets og iværksættermiljøets pris. Med prisen hylder iværksættere og vækstvirksomheder deres rollemodeller. Det er den gode iværksætterhistorie og ikke kun økonomiske nøgletal, der afgør, hvem der skal op på sejrsskamlen til prisuddelingen. Når de nominerede offentliggøres på ivækstprisen.dk, er det op til publikum at stemme på de kandidater, som publikum synes skal vinde.

Prisens formål er at støtte virkelysten og vovemodet i de danske virksomheder ved at sætte fokus på de mange inspirerende succeshistorier, der findes blandt erhvervslivets vækstvirksomheder og ildsjæle.

De øvrige prismodtagere ved kåringen ’IVÆKSTprisen 2016:

Årets Digitale Omstilling: Andreas Helgstrand, Helgstrand Dressage

Årets Idealist: Stian Haanes, Thomas Bjørn, Klaus Pedersen, Adam Sigbrand, Brian Christensen, Too Good To Go

Årets Unge Håb: Mads Andreas Olesen, Blue Energy

Årets Vovehals: Zaedo Musa, Martin Jensen, Superb

Årets Kvindelige Iværksætter: Lisa Dalsgaard, GoodiePack

Årets Gyldne Hat: Stian Haanes, Thomas Bjørn, Klaus Pedersen, Adam Sigbrand, Brian Christensen, Too Good To Go

Juryprisen: Lise Aagaard, Trollbeads

• digitalt loppemarked