​51 årig hoppede højest

​51 årig hoppede højest

Bare fordi man er 51 år gammel betyder det ikke, at man ikke er den, der kan hoppe højest. Det er Pedersen & Nielsen koncernen det bedste eksempel på.

51 år gammel og måske stærkere end nogensinde. Det er de færreste, der kan hævde det. Men det kan man hos Pedersen & Nielsen koncernen. De har netop vundet titlen som Årets Højdespringer ved det Årlige Renault kick off, der blev holdt i Kolding med mere end 550 deltagere.

Om baggrunden for, at Pedersen & Nielsen koncernen vandt titlen som Årets Højdespringer, siger administrerende direktør i Renault Danmark Henrik Bang.

”Umiddelbart kunne man jo tro, at sådan en titel er skræddersyet til en ny forhandler, men ikke her. Pedersen & Nielsen, der jo blev etableret tilbage i 1964, har haft en vækst i volumen, der er mere end det dobbelte af den vækst Renault/Dacia har haft på det danske marked generelt og sådan noget kommer ikke af sig selv” siger Henrik Bang og uddyber argumentet.

”Vi har set hvordan Pedersen & Nielsen koncernen skabt enorm synlighed i deres lokalområder med arrangementer og forskellige indsatser. Noget, der har udbredt kendskabet til virksomheden, Renault/Dacia og de mennesker, der er ansat i virksomheden. Og det er jo netop de mennesker, der er ansat hos Renault/Dacia som gør forskellen”, siger Henrik Bang.

Hos Pedersen & Nielsen koncernen er der naturligvis glæde over hædersbevisningen, men man har ikke tænkt sig at læne sig tilbage og hvile på laurbærrene.

“Pedersen og Nielsen rundede sidste år det skarpe 50 års hjørne, men jeg tror godt, at jeg kan sige, at vi føler os stærkere end nogensinde”, siger indehaver Jens Nielsen, den 1. oktober satte trumf på netop dette faktum. Der overtog Pedersen & Nielsen nemlig Egå Autohandel, og har nu ikke færre end syv bilforretninger og 244 ansatte.