Mød svigermor før første date

Mød svigermor før første date

En ny undersøgelse fra Epinion viser, at en tredjedel af alle danskere tyer til datingapps og -sites. Næsten halvdelen af de, som gør det mener at det er overfladisk, og kun 7 procent synes at de bliver præsenteret for et ærligt billede, af den person de er interesseret i. Det vil Renault gøre op med og lancerer ’Dating Reversed’. Her møder singler datens venner og familie før den faktiske date.

De sidste 30 år er andelen af danske singler, som bor alene, steget støt. Sidste år rundede antallet af singler 1,6 mio. Måske derfor er datingapps og online datingtjenester mere populært end nogensinde blandt de mange danske singler. En ny undersøgelse fra Epinion foretaget på vegne af Renault viser at omkring hver tredje single, har gjort brug af én eller flere af de forskellige datingtjenester, og 95 procent af dem, som bruger eller har gjort brug af disse tjenester søger ægte, langvarig kærlighed eller ægteskab.

”Mange er efterhånden blevet trætte af, at vi omgås hinanden som om vi er en ’to go’ kaffe, man lige tager i farten”, fortæller Martin Østergaard, parterapeut og forfatter som ofte bliver mødt af single-klienter, som efter et stykke tid er gået fuldkomne kolde på at bruge dating-sites og -apps:

”Dating er i starten et positivt boost for ens selvtillid og tro på kærlighed og en ny start med en ny partner. Men mange synes, at det i sidste ende kræver alt for meget energi og tid, og at man bliver drænet for alt saft og kraft og står tilbage med tvivlen på, om den rigtige overhovedet venter derude et sted”.

Undersøgelsen viser nemlig, at fire ud af 10 som bruger eller har gjort brug af datingtjenester synes, at det er overfladisk og næsten en fjerdedel af de adspurgte singler, eftersøger derfor et mere dybdegående alternativ til denne form for ”quick-dating”.

Dating – tænkt bagfra

For at udfordre den flygtige og overfladiske datingscene, som breder sig i dag, har Renault Clio igangsat et initiativ, der skal gentænke den måde vi dater og lære mennesker at kende på i dag. Derfor leder Renault efter singler, som har lyst til at stille op til et eksperiment, hvor de forud for den reelle date, først går på date med eksempelvis den potentielle svigermor, vennerne og søskende.

”Vi ved fra tidligere undersøgelser at 80 procent af danskerne bruger bilen som samtalerum med sin partner, da en bil er et af de få steder, hvor man stadig kan tale uforstyrret og ufortrødent. Derfor danner bilen den perfekte ramme for et dybere dating-eksperiment, og Renault Clio lancerer ’Dating Reversed’”, siger Søren Hyltoft,PR- og informationschef hos Renault Danmark.

Ansøg om at være med i Renault Clios datingeksperiment her

Om undersøgelsen

Denne undersøgelse er udarbejdet på baggrund af i alt 1067 gennemførte interview med repræsentativt udvalgte danskere på 18 år og derover. Undersøgelsen er gennemført som en webbaseret undersøgelse på Epinions Danmarkspanel. Interviewene er gennemført i perioden 8. maj – 14. maj 2017.

Mere fakta på Epinion undersøgelsen

-23 % savner i høj eller nogen grad et alternativ til datingapps/online til at møde andre singler

-42 % af dem, som bruger/har brugt online dating/apps synes at det er overfladisk. 20 % finder det upersonligt

-95 % af dem, som bruger/har brugt online dating/apps søger/søgte rigtig kærlighed/ægteskab. 60 % søger/søgte langsigtet forhold. 35 % søger langsigtet forhold. 28 % søger/søgte sex, 24 % venskab, 17 % kort flirt