Mens vi venter på dansk introduktion af Megane RS læser vi et flot halvårsregnskab

RENAULT GROUP - GLOBALT RESULTAT H1 2018

Groupe Renault sætter ny salgsrekord med 2,1 mio solgte biler i første halvår af 2018 – det er stigning på 9,8 %.

• Med i resultaterne for første halvår er integrationen af to nye brands - Jinbei og Huason, der har været en del af Groupe Renault siden årsskiftet.
  • I forhold til 2017 voksede Renault Group med 5,3 % i et marked der generelt vækstede 4,2 %.
  • Både Renault og Dacia sætter halvårsrekord og Renault er fortsat det næstmest solgte bilmærke i Europa.
  • I Danmark fortsætter væksten også hvor juni måneds salg viste en samlet markedsandel på 10,2 % i DK.
  • Globalt opnåede Renault Group også en ny rekord – i USA med vækst på 18,1 % og i EuroAsia regionen med
  • Renault bekræfter dermed sine vækstmål for 2018, der er drevet af udviklingen i de globale aktiviteter.

Boulogne-Billancourt, 16/07/2018 – Groupe Renaults salg af personbiler og små vans voksede med 9,8 % i første halvår. Renault Group inkluderer udover Dacia også LADA, Jinbei og Huason. De to sidstnævnte siden januar 2018.

Renault og Dacia opnår ny halvårsrekord med et salg på ialt 2.067.695 køretøjer – hhv. 1.378.583 Renault og 378.696 Dacia.

”For 3 år i træk når vi en ny salgsrekord med næsten 2,1 mio solgte køretøjer i første halvår. I Europa fortsætter Renault Group væksten samtidig som vi internationalt ser gode resultater i særdeleshed i Latinamerika, Eurasia-regionan og Afrika” fortæller Thierry Koskas, Member of the Executive Committee, Executive Vice President,Sales and Marketing.

Kategorier

Hele den originale pressemeddelelse på engelsk med alle detaljer og tal er vedhæftet denne udsendelse og yderligere info kan fås ved henvendelse til:

Pressechef Renault Danmark Søren Ignaz - +45 24643941 eller e-mail: soren.ignaz@renault.com

www.renault.dkwww.grouperenault.com - Twitter: @Groupe_Renault