Renz postkasseanlæg i 3D format

”Vi har længe haft ambitioner om at bidrage til digitaliserede byggeprocesser. Med leveringen af en BIM-løsning på vores postkasseanlæg er vi godt i gang. Nu bliver det nemlig nemmere for tegnestuer og andre aktører, der arbejder med byggeprojekter, både at modulere rundt med vores postkasseanlæg og at samarbejde,” siger direktør i Renz, Peter Andersen.

Tegningerne med de tilhørende beskrivelser kan downloades i mange forskellige formater, så de passer til de programmer, brugeren ønsker at arbejde i.

Den integrerede arbejdsmetode hedder BIM og rammen er BIMobject, som Renz har leveret tegningerne til af det elektroniske postkasseanlæg myRENZbox e-Line. BIMobject er en portal, som især arkitekter, ingeniører, designere og andre, der arbejder med bygningsprojekter bruger, når de skal lave beskrivelser til byggerier.

myRENZbox pakkeanlæg er næste skridt

I Renz er man glad for, at første skridt er taget med lanceringen af 3D tegningerne af de elektroniske postkasseanlæg. Når digitaliseringen af tegninger og beskrivelser af mekaniske postkasseanlæg og pakkepostanlæg også er på plads, følger de naturligvis efter på BIMobject, så det også bliver nemmere at anvende dem. myRENZbox pakkeanlæg er næste skridt.

Relateret materiale