Installationsskinne sikrer kapslingsklassen og optimerer udnyttelsen af tavler

Gå ikke på kompromis med sikkerheden

En ny smart skinne som tilbehør til Kompakttavler, betyder flere komponenter på samme plads. Det udnytter tavlen optimalt, sparer tid på montagen og sikrer kapslingsklassen.

Klarer høje belastninger
Rittal har udviklet smar tilbehør til de klassiske AE tavler. Det er en montageskinne, som kan fordoble montagepladsen i tavlen til udstandsede sektioner, belysning, dørafbryder, dørstopper, kabelholdere samt mange andre komponenter.

Montageskinnen monteres nemt på skabets inderside, bund eller tag og fikseres med en skrue. Skinnen er nu spændt ud i skabet og holder et fast greb, selv med statisk belastning på op til 100 N.

– Alternativet for montøren er ofte at bore i skabet for at fæstne komponenter udenfor montagepladen – eksempelvis på sidevæggene. Dette sænker indkapslingens beskyttelseskategori betydeligt og leder til betydelige installationsomkostninger, siger Per Magnusson Scandinavian Product Manager for Indkapslinger.

Enkelt, direkte fra lager
Montageskinnen er udformet således, at den endda kan anvendes som tilbehør til det modulære TS8 skabssystem fra Rittal. Dermed har tavlebyggeren ikke længere brug for dobbelt lager af tilbehør.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37