Hårdfør beskyttelse til hårde miljøer

Hårdfør beskyttelse til hårde miljøer

Rittal har udviklet en indkapsling, som beskytter traditionelle skærme, når de skal anvendes i et industrielt miljø. Beskyttelsen mod damp og indtrængende vand lever op til IP klasse 65.

– Skærme, installeret på og omkring maskiner, har brug for beskyttelse for at sikre funktionalitet selv i et barskt miljø. Takket være vores nye indkapsling kan selv traditionelle TFT-skærme til kontorbrug anvendes i produktionsmiljøer, siger Per Magnusson, produktchef for indkapslinger og mekanik hos Rittal Scandinavia.

Bredbilledformat
Den indkapsling, Rittal nu har udviklet, er en IP65 klassificeret styreboks tilpasset TFT-skærme op til 24’’ i både 16:9 og 16:10 bredbilledformater. Et sikkerhedsglas i fuld bredde giver skærmen maksimalt visningsområde.

Sikkert design
Indkapslingen er opbygget af stålplader, men har rundede kanter og gribelister i aluminium for at forhindre skader. Designet giver et attraktivt udseende, hvilket ikke mindst kan være en væsentlig faktor for de operatører, som arbejder med skærmene.

Montering kan ske nemt og effektivt takket være en VESA 75/100 konsol med justérbar dybde. En hængslet dør på bagsiden af indkapslingen giver desuden nem adgang til enheden.

Tilpasset montering på bærearm
Den nye indkapsling er tilpasset montering på bærearm. En smart låsemekanisme muliggør montage på bærearmen af blot en person.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37