Gå til indhold
Ergonomisk og effektiv håndtering af indkapslinger og montageplader, med løfteværktøjet MH500. Her set med adapter til løft af komplet skab.

Løfteværktøj stjal fokus på El & Teknikmessen

På El & Teknikmessen i Odense blev der sat ekstra fokus på effektivitet, da Rittal præsenterede de første produkter fra den nye forretningsenhed - Rittal Automation Systems – der blandt andet skal tilbyde øget automatisering af tavlebygning. Særligt løfteværktøjet MH500 var populært blandt gæsterne på messen.

Den nye forretningsenhed
Rittals nye forretningsenhed kommer til at fokusere på at levere forudsætningerne for mere automatiserede og effektive arbejdsprocesser ved automatik- og kontrolskabe. Fra enkle manuelle redskaber og værktøj, til sofistikerede, automatiserede bearbejdningsmaskiner. I 2013 købte Friedhelm Loh Group Kiesling Maschinentechnik, der siden årsskiftet er blevet fuldt integreret i Rittals produktsortiment – under navnet ”Rittal Automation Systems”.

Effektiv bearbejdning
Kundekonfigurerede løsninger er almindelige ved tavlebygning. Processerne kræver ofte flere manuelle trin. Rittal Automation System kommer til at tilbyde en række forskellige automatiseringsløsninger for at effektivisere udvalgte processer. Disse løsninger kan skaleres og tilpasses virksomheders størrelse og specifikke krav, hvormed intet er for småt eller for stort.

Løfteværktøj med flere funktioner
Det multifunktionelle løfteværktøj MH500 fik særlig opmærksomhed fra gæsterne på standen, der hurtigt mærkede hvor let og enkelt det var at flytte rundt på en indkapsling. MH500 er designet til at at håndtere en lang række løfteopgaver og med blot få indstillinger kunne en person alene løfte den tunge indkapsling og hæve den højt nok til at installere sokkel, eller blot flytte den til ny placering, uden uhensigtsmæssige arbejdsstillinger. Netop den simple tilgang og brug af værktøjet vakte begejstring i forhold til at kunne optimere og effektivisere arbejdsprocesser.

Alt fra samme leverandør
– Vores kunder som bygger tavler og skabe søger efter muligheder for at forbedre effektiviteten. Ved at integrere Kiesling Maschinentechnik i Rittal Automation Systems, kan vi tilbyde bearbejdnings- og håndteringsteknik samt tilhørende programvare, hvilket er både tids- og omkostningseffektivt for produktionen. Kunden får nu det komplette produktprogram med indkapslinger, strømforsyning og klimateknik, software og bearbejdningsmaskiner fra samme leverandør, forklarer Thomas Steffen, chef for forskning og udvikling hos Rittal.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37