Nyt partnerskab med Datacenter Dynamics

Pressemeddelelse   •   Maj 16, 2014 14:29 CEST

Rittal har indgået en global rammeaftale med Datacenter Dynamics (DCD), London, om et strategisk partnerskab på området markedsføring. Det betyder, at Rittal som global leverandør af IT-infrastruktur får en stærkere platform til sin dialog med brugere, konstruktører og andre eksperter inden for datacentre.

Fra Rittals side ligger fokus på aktiv deltagelse på over 20 internationale DCD-konferencer, enten som guld- eller platinsponsor. Det første arrangement blev afholdt i marts i New York, og årets sidste i Istanbul til december. Den næste forestående konference afholdes i London den 19. november 2015, og her deltager Rittal som foredragsholder over temaet IT-systemer og effektivitet i datacentre.

Vil udvikle kommunikationen

– Vi håber gennem partnerskabet at kunne bidrage til DCD-konferencerne, så samtlige konferencedeltagere får gavn af det, forklarer markedschef Håkan Persson fra Rittal Scandinavian.

Revolutionerende for datacentre

Rittal har udviklet det standardiserede datacenter RiMatrix S som et alternativ til individuelt opbyggede datacentre. Det har allerede vundet international accept. Energiselskabet Orion i New Zealand fik deres første RiMatrix S leveret i slutningen af 2013.

– Det er en stor satsning for vores vedkommende. Vi er overbeviste om, at det vil få stor gennemslagskraft også i Skandinavien, hvor vi oplever øgede investeringer i datacentre. Der er mange fordele ved at kunne bestille et komplet datacenter med hurtig levering, i stedet for at opfinde den dybe tallerken hver gang. Denne satsning er også i god overensstemmelse med vores partnerskab med Datacenter Dynamics, understreger Håkan Persson.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.