DANSK MØLLEDAG PÅ TADRE MØLLE

Tadre Mølle holder traditionen tro åbent på Dansk Mølledag, som hvert år markeres over hele landet den 3. søndag i juni.

Med deltagelse af mere end 100 vand- og vindmøller landet over er målet med den nationale mølledag at skabe opmærksomhed om vore gamle vand- og vindmøller – og forståelse for nødvendigheden af at bevare denne del af vores kulturarv.

På Tadre Mølle kan man 15. juni besøge udstillingen ”Vandmøllernes dal”, gå på opdagelse på møllen, opleve det nyrestaurerede møllehjul og se den gamle vandmølle male korn. Besøg også caféen og butikken i stuehuset, hvor den forrige ejer Mølle-Marie boede og inviterede gæster indenfor. Her kan man forfriske sig med kaffe og kage og købe nymalet mel, møllebrød mm.

På www.danskmoellerforening.dk findes uddybende information om mølleriets historie i Danmark og om hvilke møller, der deltager på dagen.

Tid, pris og sted
16. juni, kl. 11-16