KOM TIL MUSIK OG PUNCH PÅ MØLLE-MARIES FØDSELSDAG

Pressemeddelelse   •   Aug 03, 2017 09:38 CEST

Marie Hansen modtog i 1986 Den Kongelige Belønningsmedalje af 2. klasse med krone. Uden hende ville Tadre Mølle ikke være den unikke perle, det er i dag. Foto: Museumskoncernen ROMU.

Mandag den 14. august ville Tadre Mølles ejer gennem en menneskealder Marie Hansen, bedre kendt som Mølle-Marie, være blevet 115 år. Derfor inviterer Tadre Mølles venner igen i år til fødselsdagsfest - med kaffe, kringle, lagkage og punch, samt musikalsk underholdning ved JJ's duo.

Hun var indbegrebet af Tadre Mølle, Marie Hansen, der med tiden af alle blev kaldt Mølle-Marie. Helt tilbage fra hun som barn flyttede ind i møllehuset sammen med sin far og mor, til hun som 100-årig døde i sin seng i samme hjem, var møllen rammen om hendes liv. Og Mølle-Marie blev efterhånden det nav, som hele Tadre Mølles virke drejede omkring. Man kan ikke fortælle Tadre Mølles historie, uden at fortælle Mølle-Maries historie. Uden Mølle-Marie ville Tadre Mølle ikke være bevaret som den helt unikke perle, det er i dag.

Punch og musik

Derfor fejrer Tadre Mølles Venner og Egnshistorisk Forening hvert år Mølle-Maries fødselsdag den 14. august. Igen i år inviterer foreningerne i samarbejde med ROMU til kaffe, kringle, lagkage og punch.

Denne gang kommer JJ’s duo og underholder med musik, sang og fællessange. Duoen består af søn Jens Jakob og far Preben Nissen. De mikser et repertoire af gårdsangermusik, svenske viser, Elvis, Otto Brandenburg, John Mogensen og Kaj Normann Andersen - afbrudt af fortællinger og anekdoter. JJ's duo akkompagnerer sig selv på bl.a. guitar, keyboard, horn og harmonika. De er et par livlige herrer, der formår at skabe god stemning i ethvert selskab.

Kom og få en dejlig aften i smukke omgivelser, alt imens svalerne kvidrer, møllehjulet plasker, og kalvene brøler på engen. Arrangementet er udendørs, så varmt tøj og tæpper anbefales, men paraplyer frabedes.

Tid, pris, sted

14. august, kl. 19-21

Entré: 140 kr. Billetbestilling på tadremoellesvenner@gmail.com.

Evtentuelle restbilletter kan købes ved indgangen (Der er 200 billetter i forsalg).

Adresse: Tadre Mølle, Tadre Møllevej 23, Hvalsø

Kontaktperson for yderligere information:

Karin Gottfredsen, Tadre Mølles Venner:
T: 34 83 45 63
E: kbgottfredsen@gmail.com