KONCERT MED LOKALE WORKERS IN SONGS

Fredag d. 18. november er der igen fredags jam på RAGNAROCK, når museet inviterer til gratis koncert med det lokal folkband Workers in Songs.

RAGNAROCK skruer ned for tempoet og op for for fredagshyggen, når museet igen inviterer til fredags jam med de lokale Workers in Songs, der netop har afsluttet en månedlang turné i Tyskland. Koncerten starter fredag d. 18. november kl. 15.30.

At opleve Workers in Songs live er en oplevelse af mange facetter. Publikum bliver introduceret for en bred vifte af sange, der spænder fra de stille fortællinger til grænseoverskridende vildskab og humoristiske historier. Netop vekselvirkningen mellem den temperamentsfulde energi og det afdæmpede åndedræt giver en fascinerende kontrast i den samlede musikalske oplevelse. Den musikalske ramme er original og nyskabende, selvom instrumenteringen er traditionel indenfor genren med bl.a. banjo og vokalharmonier, som markante kendetegn ovenpå en klassisk opsætning med guitar, bas og trommer.

Workers in Songs har ry for at snakke og drikke øl med publikum efter deres koncerter, alene fordi de har lyst til det. Og netop lysten er det gennemgående og bærende element for alt, hvad Workers in Songs foretager sig, ligegyldigt om det er til koncerter eller på plade.

• museum ragnarock
  • musik
  • koncert
  • museum
  • gratis
  • arrangement
  • fredag

RAGNAROCK er en del af museumskoncernen ROMU, som blev etableret i 2015 og udgøres i dag af besøgsstederne Roskilde Museum, Frederikssund Museum, Lejre Museum, RAGNAROCK – museet for pop, rock og ungdomskultur, Lützhøfts Købmandsgård, Håndværkemuseet, Sankt Laurentius, Tadre Mølle og Domkirkemuseet

ROMU undersøger, indsamler og formidler kulturarven i Roskilde, Lejre og Frederikssund kommuner, og er et af 10 museer, der på landsplan, er blevet udpeget af Kulturarvsstyrelsen til at varetage tilsynet med landets fredede fortidsminder. ROMU forestår tilsynet i det centrale og vestlige Sjælland.

ROMU arbejder tæt sammen med en lang række aktører herunder bl.a. Roskilde, Frederiksund og Lejre Kommuner, Roskilde Universitet, Roskilde Bibliotek samt en lang række nationale og internationale kulturaktører. ROMU er arbejdsplads for mere end 50 museumsansatte