Farver og trends 2012 - Sadolin ColourFutures 2012

Hos Sadolin kender vi til og forstår værdien af farver og den positive effekt de har på vores humør. Farver omgiver os og påvirker alle aspekter af livet. De opmuntrer, lindrer, inspirerer, udfordrer og provokerer, farver kan ændre vores syn på omgivelserne. Som verdens største producent af maling, er det vores ansvar at vide alt, hvad der er at vide om, hvordan farver påvirker. Vi er stolte af vores viden om farveformler og højteknologisk produktudvikling.

På vores globale Akzo Nobel ”Aestethic Center”, indsamler vi utallige oplysninger om farver, materialer, tendenser og analyserer løbende. Det gør det muligt at skabe ColourFuturesTM; farve prognoser og samlinger af inspiration til vores kunder. Hvert år inviterer vi også en international gruppe af kreative eksperter fra beslægtede områder som design, arkitektur og mode, til i fællesskab at fastlægge farverne for det kommende års tendenser.

Denne gruppe af eksperter kommer fra forskellige dele af verden med forskellige kulturelle kilder og påvirkninger, fra kunst til teknologi og fra natur til pop kultur. Deres synspunkter, indsigt i farver og trendopfattelse er i samarbejde med vores designere oversat til situationsbilleder, stemninger, og ikke mindst farvepaletter. Resultaterne er præsenteret i den årlige udgave af ColourFuturesTM som i fuld længde kan opleves på www.colourfutures.com - brug den som din universelle kilde til inspiration!

Årets farve 2012 er RØD - en rødmende, livlig, saftig og forførende rød. Den røde farve har en høj status rundt om i verden for sine mange symbolske betydninger. I Kina forbindes den røde farve med en lykkelig skæbne, i Indien signalerer den ægteskabelige lykke og indsigt. I mange vestlige kulturer symboliserer den kærlighed, magt og festligheder. Børn foretrækker rød frem for andre farver, voksne beundrer dem der offentligt ifører sig et knaldrødt outfit. Rød er det perfekte værktøj til at visualisere værdier og holdninger med!

• farvetrends
  • årets farve