Valg af tykkelse på 125mm skæreskiver:

Valg af tykkelse på 125mm skæreskiver:

0.8mm for tyndvæggede materialer, præcisionsskæring af varmefølsomme emner.  Du kan med 0.8mm skæreskiver skære i lakerede emner uden at brænde lakken.

1,0mm er til tyndplade <2,00mm

1,3mm forventer vi bliver vor mest solgte tykkelse og førstevalg op til 3-4mm materialetykkelse. Skærehastigheden er ca. den samme som 1,0mm men med meget længere levetid og større sikkerhed end 1,0mm.

1,6mm mm fra tykkelse >2mm materialetykkelse, vælg 1,6mm frem for tyndere skiver, når skiveforbruget har høj prioritet.

Med tykkelse 0,8mm – 1,6mm er det vigtigt at man lader skiven arbejde og ikke presser maskinen og dermed skiven.

2.0mm fra 3-4mm materialetykkelse og der over. Med 2mm skæreskive og en kraftig maskine >1.300W, så vil du kunne opnå en større skærehastighed end med de tyndere skæreskiver. Der anvendes grovere slibekorn i 2,0mm og den tåler højere arbejdstryk.

2,5mm bliver som oftest valgt af svejseren, som vil have en skive der er tyk nok til at anvende i en svejsefuge.

Flexovit MEGA LINE MaXX til kraftige maskiner og udfordrende materialer, du får i de fleste tilfælde markedets bedste totaløkonomi med denne skive. Mega-Line MaXX findes i skæreskiver, lamelrondeller samt fiberskiver og er med keramiske korn.

MEGA-LINE er vor mest solgte kvalitet. Ikke den billigste skæreskive på markedet, men er den skive som oftest giver bedste totaløkonomi. Mega-Line findes i skære- og skrubskiver samt en helt ny udviklet lamelrondel Mega-Line Blue (med kraftige polyester lameller).

SPEEDOFLEX er vores billigste alternativ i Flexovit Industrisortiment. Du vælger Speedoflex hvis du er mest interesseret i at få flest skiver for pengene. Speedoflex er et godt alternativ i lavprissegmentet. Faktisk er Speedoflex på højde med en del af skiverne på markedet, der markedsføres som Premium produkter i andre mærker. Speedoflex findes i skære- og slibeskiver samt Zirkon lamelrondeller.

Flexovit skære- og skrubskiver er OSA godkendte iht. højeste sikkerhedsstandarder for at imødekomme alle professionelle brugers krav til sikkerhed og anvendelse.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.