Gå til indhold
Norton Clipper’s Pro Silencio-klinger - nomineret til Byggeriets arbejdsmiljø-pris

Norton Clipper Silencio diamantklinger løfter arbejdsmiljøet

Uanset om diamantklingerne skærer i beton eller andre byggematerialer, sætter klingerne standarden for støjreducerende skæreværktøjer til bygge- og anlægsindustrien.

Den nyudviklede serie af Norton Clipper’s Pro Silencio-klinger sikrer bedre komfort på arbejdspladsen

og i nærområdet. ”Med dette nye konkurrencedygtige produkt møder vi de stadig stigende krav, der stilles til arbejdsmiljø for brugeren,” forklarer Erik Møller, salgschef hos Saint-Gobain Abrasives A/S. Erik Møller uddyber:

”Vi har udviklet klingerne både for at sikre håndværkerne, og de øvrige der færdes i bybilledet et miljø med mindre støj. Klingerne, der stadig kan løse de krævende opgaver, reducerer støjen op til otte gange i forhold til konventionelle klinger.” Serien af PRO BETON SILENCIO kan for eksempel bruges i boligområder, bymidte, omkring skoler, plejecentre, hospitaler og andre støjfølsomme områder.

Ny teknologi bag klingerne

Klingerne er fremstillet med brug af i-HD, som er en ny teknologi, der sammenføjer diamantsegmentet til selve  stambladet. Teknologien kommer til at afløse den tidligere revolutionerende lasersvejsning, som blev opfundet af Norton i 1982.

”Vi er enormt stolte af at Norton Clipper’s Pro Silencio-klinger er nomineret til Byggeriets arbejdsmiljøpris 2020,” fortæller Erik Møller.

Klingerne er testet og certificerede på det eksterne testcenter; LUXCONTROL i Luxembourg.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.